Jak získat lepší tarif? Rozhodně se nesnažte hrozit odchodem. Doba není taková, co bývala. Pamatuji na minulost, kdy stačilo opravdu pohrozit přechodem ke konkurenci a rázem jsem měl na stole výhodnější nabídku. Tohle jsem zkusil nyní a šeredně jsem na to doplatil.
Co nabídnete?
Na začátku jsem nechtěl jít úplně radikální cestou, a tak jsem se poptal u zbývajících dvou operátorů na možnosti, pokud přejdu k nim. S danými nabídkami jsem poté konfrontoval toho svého, kde jsem opravdu dlouholetým, ale rozhodně ne váženým zákazníkem. Žádnou lepší nabídku pro mě neměl, maximálně stejnou jako konkurence, ale s určitým druhem úvazku. S tím jsem se nechtěl moc spokojit a začal jsem vyjednávat tvrdě.
Odcházím pryč
To, co fungovalo v minulosti, jsem se rozhodl uskutečnit nyní. Operátorovi jsem pohrozil, že odcházím jinam. A protože ani po této mojí výzvě se nic nedělo, musel jsem své výhružky opravdu potvrdit. A tak jsem započal proces takzvaného přesunu telefonního čísla. Tohle v minulosti býval pro operátory poslední impuls k tomu, že by měli začít jednat, aby o svého klienta nepřišli.
Nestalo se nic
Co se ze strany mého operátora stalo? Vlastně vůbec nic. Čekal jsem telefonát operátora s nabídkou, kterou si mě udrží. Ale ta stále nepřicházela a termín přesunu čísla se blížil. Prostě si mě udržet nechtěli. A já zase nechtěl řešit mnoho administrativy s přechodem k operátorovi jinému.
Pokorně jsem se vrátil
Udělal jsem to, o čemž jsem si myslel, že se nikdy nestane. Pokorně jsem se k operátorovi vrátil, protože už reálně hrozilo, že o číslo přijdu. Takže jsem se znovu ozval a kývl na předchozí nabídku, která víceméně kopírovala konkurenci. Na nějaký čas jsem se upsal výši plnění, ale už nyní začínám mít nervy z toho, co bude dál. Strategie odchodu jinam už očividně nefunguje. Ale moc se tomu nedivím, když to dělal každý. A stejně jako já ve skutečnosti nikdo odcházet nechtěl.
Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek čtenáře Lukáše S., redakčně zkráceno a upraveno.