Když se řeknou chytré mobilní telefony, tak se vám určitě vybaví značky Apple a Samsung. Tito dva giganti v oblasti mobilních telefonů jsou odvěkými rivaly. Jenomže v poslední době se jim dere na povrch konkurence z Číny. Co za raketovým nárůstem konkurence stojí?
BBK Electronics
Jestli jste někdy zaslechli o společnostech OnePlus, Oppo, Vivo a Realme, tak všechny tyto společnosti spadají pod BBK Electronics založenou Duanem Yongpingem. Ať už vám společnost něco říká, nebo ne, v prvním čtvrtletí roku 2021 se stala největším výrobcem chytrých telefonů a překonala i výše jmenované giganty. BBK možná není celosvětově známé jméno, ale její dceřiné značky nabírají popularitu velice rychle.
Jejich hlavní výhodou je, že mezi sebou komunikují. Výsledkem je, že spojení Oppo, Vivo a Realme dohromady má vyšší prodej než společnosti Apple, Samsung nebo další. Tyto značky investují do výzkumu a vývoje a přicházejí s novými technologiemi. Jednoduše, tyto společnosti chtějí nabídnout prvotřídní zážitek za konkurenceschopnou cenu.
Jaké vlastnosti z nich dělají konkurenceschopnou značku?
Čínské značky se snaží získat zákazníky. Využívají hyperelastické poptávky, jež nabízí velkou hodnotu pro budování dobrého jména. Minimální změna cen produktů má obrovský vliv na poptávku. Čínské produkty využívají snižování cen, aby udusily místní konkurenci, jakmile vstoupí na nový trh.
Asie je díky Číně a Indii ideální pro prodej těchto zařízení. Mohou si díky tomu dovolit prodávat mobilní zařízení s menším profitem, jelikož počet prodaných kusů převýší tuto „ztrátu“. Strategie OnePlus je založena i na sloganech jako „Flagship Killer“ nebo „Never Settle“.
Úspora financí
Čínští výrobci těží z udržení nízké ziskové marže na svých telefonech. Hlavní výhodou jsou nižší přepravní poplatky, jelikož cílovými zeměmi jsou především Indie, Nepál, Bhútán, Indonésie a další. Tyto úspory se odráží na nižší nabízené ceně, než je tomu naopak u společností z USA a Kanady, kde je potřeba vynaložit vyššího úsilí a vyšší náklady.
Zdroj: https://www.shine.cn/news/in-focus/2201140775/