Zvyšte svou produktivitu při práci dobrým plánem. Time management pomůže zvládnout i náročné úkoly

Správa času je vždy oříškem. Pokud nemáte disciplínu, snadno se může stát, že sklouznete k tomu, že jej nebudete využívat efektivně. Ať už se jedná o pracovní záležitosti, nebo o něco jiného, tak vám mohou některé chyby přivodit:

  • zvýšenou úzkost,
  • stres,
  • vykolejení rovnováhy mezi prací a soukromým životem.

Pro začátek je vhodné si stanovit cíle. Ty přispějí k tomu, aby vás namotivovaly k dokončení úkolů. Budete si tak více uvědomovat svou hodnotu a naučíte se lépe hospodařit s časem. V článku se podíváme, na co dál se zaměřit, pokud chcete dosáhnout svých cílů a snů.

Stanovte si priority a sledujte čas

Když už máte stanovený cíl, udělejte si seznam úkolů, jinak po nich budete skákat nahodile, což způsobí chaos, a na konci dne tak budete frustrovaní z nedokončených cílů. Stáhněte si nějakou aplikaci pro seznam a splnění úkolů, která vyhovuje vašim potřebám. Zapište všechny úkoly, které musíte udělat za den, nebo klidně na celý týden. Seřaďte si je podle naléhavosti a také podle toho začněte.

Mohlo by vás zajímat:  Senioři by měli omezit používání počítačů a chytrých telefonů

Při zahájení projektu byste si měli stanovit přibližný termín nebo počet hodin, abyste mohli splnit tento projekt v daném časovém rozmezí. Jakmile budete vědět, jak dlouho vám zabere daný úkol, lépe a efektivněji si poradíte s menšími úkoly. Veďte si statistiky, abyste věděli, co vám dělá největší problémy a co zabírá nejvíce času, abyste se mohli zlepšit.

Zdroj obrázku: Freepik

Pozor na prokrastinaci a vyvarujte se špatného plánování

Prokrastinace je velikým problémem v práci, obzvláště když potřebujete dokončit obtížný nebo nudný úkol. Vyhýbání se mu a oddalování vede k dělání jiných činností, což ve výsledku později opět vede k úzkostem a stresu. Jestliže se jedná o těžký úkol, rozdělte se ho na menší části, abyste snížili jeho tíhu. Efektivní je také si nastavit časovač a poté si udělat menší přestávku.

Mohlo by vás zajímat:  Placení telefonem nebo chytrými hodinkami nabírá na popularitě. Jedná se o mnohem bezpečnější způsob

Efektivní plánování je esenciálním stavebním kamenem v cestě za úspěšným dokončením. Zjistěte, v jakém čase jste nejvíce efektivní, abyste v tuto dobu mohli dělat nejtěžší úkoly a naopak v těch ostatních se věnovali spíše menším a snazším úkolům.

Vyvarujte se rozptýlení

Práce z domova nebo odjinud zní jako ráj, jenomže nenechte se zmást, je velice těžké, abyste se vyvarovali všech chyb. Nejčastější chybu děláme, když se necháme rozptylovat, a kolik takových rozptýlení nám moderní technologie nabízí, obzvláště tedy smartphone, dobře víme. Pokud nemáte železnou vůli, odložte svůj telefon do jiné místnosti a klidně si zapněte režim letadlo. O krátkých přestávkách si udělejte čas na to, abyste mohli případně použít smartphone. Buďte jeho pánem, ne otrokem, splňte si úkoly, povinnosti a další věci, než abyste jen tupě zírali do mobilního telefonu.

Zdroj: https://www.entrepreneur.com/living/boost-your-productivity-with-these-9-time-management-tips/432430