Příliš nízká hladina paliva motoru škodí. Skončit může i nepojízdným vozem

Osobní automobil patří k základním dopravním prostředkům. Každým rokem přibývá účastníků silničního provozu. Abyste mohli takový dopravní prostředek řídit, budete muset úspěšně absolvovat autoškolu. Po získání řidičáku je důležitá praxe. Kromě ní je potřeba také myslet na pravidelnou údržbu vozu a také doplnění paliva. Mnoho lidí ani netuší, že správné tankování paliva má zásadní vliv na provoz. Jak to tedy je se správným tankováním a jaké problémy mohou nastat?

Tankování po malých dávkách je nebezpečné

Docela často se stává, že řidiči tankují palivo po malých dávkách. Na první pohled se to zdá jako nepříliš škodlivý způsob, i když otravný, jelikož budete muset doplňovat palivo častěji. Ve skutečnosti se jedná o zásadnější problém. Malé dávkování může totiž při rychlosti 112 km/h nebo vyšší způsobit náhlou poruchu, respektive ucpání motoru a následnou blokaci, což vede k náhlému zadření motoru na dálnici.

Mohlo by vás zajímat:  Apple získal patent na bezkontaktní dobíjení elektromobilu. A tím jeho vstup do světa elektromobility nekončí
Zdroj obrázku: Freepik

Usazeniny mohou odrovnat palivový filtr

Časté tankování po malých dávkách ucpává palivovou nádrž. Motoristé by si měli zároveň dávat pozor na kvalitu paliva. Olejové usazeniny vždy padají na dno palivové nádrže. Malé nečistoty mohou poškodit palivovou nádrž a přehřát palivové čerpadlo a způsobit poškození vozu. Zanesený motor způsobí, že rychle vyřadí vůz z provozu, a v horším případě i způsobí nehodu. Oprava palivového čerpadla může vyjít až na několik tisíc korun.

Jak se tedy (ne)zachovat

Portál AutoProtect doporučuje všem řidičům, aby se vyvarovali jízdě na nízkou nádrž, což pomůže předejít různým komplikacím na silnicích. Řízení automobilu s nízkou spotřebou paliva také způsobuje řadu různých interních problémů vozidla. Benzín v prázdné palivové nádrži může shromažďovat nečistoty, a tím hrozí potencionální ucpání palivového čerpadla a filtru.

Zdroj: https://www.erieinsurance.com/blog/low-fuel-running-on-empty