Údržba elektromobilů je jiná, pravidelný servis tyto typy vozů ale potřebují také

Elektromobily se dostávají do popředí pomalu, ale jistě. Jejich atraktivní stránkou jsou nižší náklady na údržbu ve srovnání s automobily na benzín. Nebudete se tak muset starat o ladění motoru, výměny oleje, servis převodovky nebo výměny řemenů. Neznamená to však, že nemusíte řešit vůbec údržbu. Stejně jako ostatní typy vozidel vyžadují také pravidelnou údržbu, která je doporučována pro hladký a efektivní provoz.

Údržba a rotace pneumatik

Údržba pneumatik patří k nejnákladnějším, co se týče údržby elektromobilů. Pneumatiky se totiž opotřebovávají mnohem rychleji než u benzínových vozidel. Za rychlejší opotřebení pneumatik může především hmotnost motoru. Pravidelné střídání pneumatik by mělo být samozřejmostí pro každého majitele elektromobilu. Doporučená výměna pneumatik by měla následovat každých 6 000–‍8 000 najetých mil. Každý typ elektromobilu je jiný, proto je vhodné si přečíst příručku nebo se poradit s mechanikem.

Mohlo by vás zajímat:  Problém s připojením Apple CarPlay může mít několik řešení. Malá změna nastavení většinou pomůže

Pravidelně byste měli kontrolovat také tlakpneumatikách. Podhuštěné pneumatiky zvyšují spotřebu paliva, zhoršují ovladatelnost vozu a zvyšuje se riziko prasknutí. Rovněž se nedoporučuje přehušťovat pneumatiky, což může vést k většímu opotřebení. Sledujte také jednotlivá kola, abyste včas zachytili případné potíže.

Zdroj obrázku: Freepik

Kontrola brzdových destiček a kapalin

Jízda s opotřebenými brzdovými destičkami je vždy nebezpečná. Elektromobily spoléhají především na rekuperační brždění, které šetří právě brzdové destičky. Tyto destičky vydrží klidně až 200 000 mil při správném používání. Brzdovou kapalinu se obecně doporučuje vyměnit jednou za dva roky. Během této doby se však mohou hromadit nečistoty, které zhoršují kvalitu kapaliny, a ovlivňují tak výkon brzdového systému. Pravidelná výměna zajistí čerstvou zásobu bez nečistot.

Mohlo by vás zajímat:  Policii v civilním voze prozradí typické chování a podezřelý styl jízdy

Další údržba

Dále je nutné pravidelně provádět tyto úkony:

  • výměna kapaliny stěračů a ostřikovačů čelního skla,
  • výměna vzduchového filtru kabiny,
  • údržba a správa baterií,
  • hladina chladicí kapaliny,
  • aktualizace softwaru a diagnostika vozidla.
Zdroj: https://www.firestonecompleteautocare.com/blog/maintenance/ev-maintenance/