Ovládání telefonu v rukavicích je prozatím téměř nemožné. Vývojáři stále hledají ideální řešení

Procházíte se venkem v chladném, až mrazivém počasí. Jste kompletně oblečení, včetně rukavic. Najednou se před vámi odehrává vzácný okamžik a vy se rozhodnete pro jeho zvěčnění pořízením videa či fotky, jenomže narazíte. Přesně v nejméně vhodný okamžik zjistíte, že se mobilní telefon nedá ovládat přes rukavice a ideální moment pro zvěčnění je pryč. Čím to je, že dotykové obrazovky nereagují na rukavice?

Důležitá je tloušťka rukavic

Každá rukavice má svou specifickou tloušťku a to hraje velkou roli. Dotykové obrazovky jsou navrženy tak, aby reagovaly na přímý dotyk prstu s plochou obrazovky mobilního telefonu. V případě rukavic se prst pod vlivem vrstvy rukavic vznáší nad dotykovou plochou. Existuje výjimka, kdy s tenkými rukavicemi můžete ovládat dotykovou plochu mobilního telefonu.

Mohlo by vás zajímat:  Pracovat na volné noze může každý. Vyhněte se začátečnickým chybám a pusťte se do toho naplno

Materiál

Kromě tloušťky rukavic hraje také roli i samotný materiál. Jedná se o prostor vyplněný mezi prstem a obrazovkou, tedy materiálem místo vzduchu, což se nazývá relativní permitivita. Čím větší je, tím je více zesílené pole. Různé materiály mají různé relativní permitivity. Vzduch má hodnotu 1, bavlna 2, latex 24 a lidská kůže 70. Jedná se spíše o intuitivní zjednodušení pohledu, než jak opravdu tyto jevy fungují.

Zdroj obrázku: Freepik

Navrhování dotykových senzorů kompatibilních s dotykem v rukavicích

Jednoduchým řešením se nabízí sundání rukavice, pokud chcete ovládat chytrý mobilní telefon, ale jinak jsou navrženy dotykové obrazovky používané v průmyslovém nebo prašném prostředí. V takovém případě jsou nuceni konstruktéři dotykových senzorů zajistit kompatibilitu dotykové obrazovky s dotykem rukavic.

Mohlo by vás zajímat:  Skla Gorilla Glass a Dragontrail Glass jsou současně nejlepší ochranou displeje chytrých telefonů

Intuitivní analýza nemůže vést k bezpečným závěrům o ověření výkonu dotykových senzorů při použití rukavic. Vzhledem ke složitosti návrhů dotykových obrazovek se jako nejvhodnější řešení jeví ověření pomocí prototypování nebo simulace. Prototypování může vést k finálním produktům vysoké kvality. Nicméně ověřování touto metodou může být zdlouhavý a finančně nákladný proces.

Zdroj: https://fieldscale.com/blog/touch-screens-with-gloves-on/