V dnešním online světě existuje hodně lidí, kteří se snaží této technologie zneužít. Podvodníků je dnes obrovské množství a většina z nich používá hodně podobné techniky. Proti všem se můžete bránit tím, že si dáte pozor na vlastní chování v online prostoru. Proto se dnes podíváme na pár věcí, u kterých si musíte dávat pozor. Naše vlastní pozornost a vědomí je ta nejlepší zbraň proti těmto podvodníkům.
Ověřte si důvěryhodnost
V první řadě se vždy dívejte na historii daného prodejce a recenze. Některé recenze mohou být sice falešné, ale rozhodně ne všechny. Ověřte si, jestli jde o reálný obchod a zkuste si najít ve vyhledávači zkušenosti dalších zákazníků. Možná zjistíte, že jde o legitimní obchod nebo naopak přijdete na to, že jde pouze o podvodníky a obchod (nebo malého prodejce) bez historie.
Při platbách používejte bezpečné metody a silná hesla
Nezáleží na tom, jestli se přihlašujete na bankovní účet, e-mail nebo kamkoli jinam. Na internetu musíte mít vždy silná hesla. Ideální jsou ty, které vám dokáže vygenerovat např. Google. Platby přesměrováním na banku jsou sice pohodlné, ale také nebezpečné. Místo toho zvolte klasický převod nebo platbu kartou online, pokud ji máte dostatečně zabezpečenou.
Dávejte si pozor na e-maily a odkazy
Mnoho podvodníků využívá odkazy v reklamách nebo e-mailech k tomu, aby se vám dostali do počítače, mobilu nebo na bankovní účet. Jestli danou stránku neznáte, neklikejte na jejich odkaz a vůbec nechoďte do e-mailu, který vám přišel. Jedná se pravděpodobně o spam. Stejně vám může přijít také zpráva na sociálních sítích nebo SMS zpráva.
Nereagujte na nabídky, které jsou příliš dobré
Na některých webových stránkách najdete produkty za neuvěřitelně nízké ceny. Existuje pár webů, u kterých to bude pravda. Na většině z nich je to ale jen způsob, jak z vás podvodníci dostanou kontaktní údaje a číslo vaší karty. Produkty vám nepřijdou a místo toho přijdete o všechny úspory. Dávejte si proto pozor na příliš dobré nabídky a ceny, které nejsou vůbec reálné.
Zdroj: https://www.fdic.gov/resources/consumers/consumer-news/2021-10.html