Náklady na vývoj her rostou. Kompenzací jsou mikrotransakce i živý obsah

V poslední době jsme si mohli všimnout zdražení her v maloobchodech. Zdražení se dotklo také samotné výroby her, což může mít v budoucnu konkrétní důsledky pro herní průmysl. Není tedy žádným překvapením, že se hry snaží vydělávat jiným způsobem než fyzickým prodejem. Často jsou hry spojovány s nejrůznějšími mikrotransakcemi, na které si kolikrát stěžují hráči, že na ně vyskakují pokaždé, aniž by o ně stáli, nebo že poskytují výhodu ostatním hráčům.

Změna her

Hry se mohou následkem zdražování změnit a z oblíbené hry se může stát věc, která ztratí své předchozí kouzlo jenom kvůli tomu, aby přilákala více hráčů, z čehož plyne potenciál vyššího výdělku peněz. Jenom si vzpomeňte na dobu, než byly mikrotransakce součástí téměř každé online hry. Nemusí se jednat pouze o mikrotransakce, mnoho her totiž přechází na model živého obsahu.

Mohlo by vás zajímat:  Spoluzakladatel Etherea věří, že nastal nejlepší čas pro investici. Kryptoměnu čeká velký růst
Zdroj obrázku: Freepik

Populární hry

Novinkou na trhu her je herní dostupnost napříč herními systémy (PlayStation, Xbox a počítač). Tento tzv. crossplay umožňuje hrát hru společně s hráči jiných platforem, díky čemuž mohou nalákat další a další lidi ke hraní. Co to znamená? Opět vyšší potenciál výdělku. Populární hru Fortnite proslavil herní mód Battle Royale, kde je úkolem vyhrát ze 100 lidí. Ve hrách tohoto typu je k dispozici předplatné Battle Pass, které poskytuje lepší výhody a odměny během plnění úkolů a zvyšování vlastní úrovně.

Mohlo by vás zajímat:  Stolní počítač je oproti notebooku pohodlnější a umožňuje více vylepšení

Omezená doba vývoje

Neunikly nám potíže spojené s vydáním vysoce nákladových her. Například Cyberpunk 2077 nebo Final Fantasy několikrát odložily avizované vydání her. Cyberpunk 2077 potřeboval daleko více času pro svůj vývoj i peněz. Výsledkem tak bylo jeho vydání, ale v nedokončeném stavu plném chyb. Dalším typickým příkladem je Final Fantasy XV. Tento titul byl vyvíjen bezmála deset let, ale nakonec se nevyhnul stejným potížím jako Cyberpunk. Není žádným překvapením, že právě Final Fantasy si pomáhá živým obsahem.

Zdroj: https://www.capacitymedia.com/article/2a3wb5fcyyf2il6xhrg8x/industry-voices/games-are-becoming-more-expensive-to-make-so-what-can-network-and-infrastructure-providers-do-to-help