„Modré značky nic nepřikazují, šlápni na plyn a jeď klidně rychleji,“ říkám začátečníkům za volantem

Rychlost by se samozřejmě měla dodržovat, to ví každý. Ne všichni řidiči ale vědí, kterými značkami by se měli striktně řídit a které jsou tu jenom pro jejich určitou orientaci. Jakési doporučení. Když si to spletou, může nastat problém pro ně, ale i pro nás ostatní.

Byl to obyčejný den, jako každý jiný. Seděl jsem ve svém autě a jen co jsem se dostal na hlavní silnici, už to začalo. Přede mnou se vleklo auto, které jednoznačně nebylo na stejné vlně jako já. Já, člověk, který má rád, když věci plynou, když se věci hýbou. A tady tenhle řidič, co vypadá, že by byl rád, kdyby čas stál. Prostě takový ten, co nikam nespěchá, je mu jedno kdy dojede, stejně jako mu je jedno, kolik jede.

Mohlo by vás zajímat:  Moderní vozy nabízí větší bezpečnost, ale také kratší životnost

Není to tak, že bych měl něco proti lidem, co dodržují rychlost. Vlastně, naopak, vážím si těch, kteří jedou přesně na limit. Tak by se jezdit mělo. Je to bezpečné a dá se říct že i rychlé. Ale tenhle řidič přede mnou? Jel pomaleji, než bylo dovoleno. A to mě štve. Pochopím to, pokud je mlha, námraza, déšť, sněžení a jakékoliv jiné rozmary počasí. Když je ale hezky, viditelnost dokonalá a silnice suchá, tak jaký má někdo důvod k tomu, jet pomaleji?

Mohlo by vás zajímat:  Hybridní vozy jsou ideálním kompromisem pro cesty do práce i na dovolenou

V tu chvíli mi došlo, že možná ten řidič ani neví, co znamenají dopravní značky. Ta značka s modrým podkladem a bílým číslem? To není maximální povolená rychlost, to je jen doporučená rychlost. Dá se říct že jde o takovou rychlost, kterou lze v daném úseku považovat za stoprocentně bezpečnou. Kdo ale jezdí pravidelně, ten moc dobře ví, že tyhle značky nejsou úplně směrodatné a klidně lze v daných úsecích jet na rychlostním limitu. Když by byl úsek opravdu rizikový, je zde klasický značka omezující rychlost. Tedy kruhová s červeným lemem, bílým podkladem a černým číslem. Jen tu je povinné dodržovat.

Mohlo by vás zajímat:  Automatická převodovka přináší výhody nejen při popojíždění v kolonách

A tak jsem tam seděl, za volantem svého auta, a přemýšlel jsem, proč lidé nedokážou jen jet normálně. Proč se musíme vláčet za někým, kdo možná ani neví, kolik je v daném úseku povoleno. Nebo možná ani sám neví, kolik jede, protože je mu to úplně jedno. Pouze se sune dopředu a kochá se. Tací jsou nejhorší.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek