Oblíbené mýty vykreslují telefony v tom nejhorším světle. S jejich škodlivostí je to trochu jinak

Internet je dobrým sluhou, ale zlým pánem, to se všeobecně ví. Každý den chrlí nekonečně mnoho informací. Do toho si poslechneme ještě informace z reálného světa od lidí z okolí, přátel, rodiny, z rádia, televize a máme z toho hotový guláš. Někde čteme, jak je 5G síť škodlivá, jinde, že je mobilní telefon špinavější než záchod nebo že modré světlo brání v usínání. Pojďme se podívat na pár mýtů, které kolují okolo mobilních telefonů.

Záchod je čistější než telefon

Od roku 2012 koluje internetem mýtus, že je chytrý telefon špinavější než záchod. Téhož roku totiž odebrali vědci vzorky bakterií z telefonů, jejichž uživateli byli američtí zubaři. Tyto bakterie se na nich mohly objevit, protože v ordinaci se vystřídají různí pacienti. Tím pádem nemáme jistotu, že stejné bakterie se nachází kdekoliv jinde. Také záleží na míře, jak se staráme o svůj telefon, zda ho čistíme, stejně jako ruce v případě různých situací. Proto tyto studie nelze brát úplně vážně.

Mohlo by vás zajímat:  Prodloužená záruka je většinou plýtvání penězi. Když dojde na opravu, většina jí lituje
Zdroj obrázku: Freepik

Více megapixelů = lepší fotoaparát

Jednu dobu jsme byli neustále přesvědčováni reklamními spoty a různými odborníky, že čím více megapixelů fotoaparát má, tím je kvalitnější. 12megapixelový fotoaparát je stejně výkonný jako 48megapixelový. Nejběžnější hodnota megapixelu je 12 Mpx u iPhonu. U nejvýkonnějších Android zařízení je hodnota 48 Mpx. Daleko důležitější parametry jsou:

  • fotografování za slabého osvětlení,
  • stabilizace obrazu,
  • doplňkové funkce.

Modré světlo narušuje usínání

Podle studií trpí více než milion obyvatel v Německu problémy se spánkem. Viníkem má být údajně vyzařované modré světlo z obrazovek mobilních telefonů. Samotné společnosti Apple a Google zavedly funkce pro snížení tohoto záření. Ve své podstatě jsou všechna světla škodlivá, ale modré světlo je nejhorší, co se týče narušení spánkového hormonu, takzvaného melatoninu. Z tohoto můžeme vyčíst, že modré světlo má svým způsobem vliv na usínání, ale daleko větší vliv má konzumace jídla, stav matrace a lůžkovin, hluk v ložnici a další vlivy.

Zdroje:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5719508/
https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/blue-light-has-a-dark-side
https://www.slashgear.com/854700/the-big-myth-about-cell-phones-you-need-to-stop-believing/