Naučte se pracovat na počítači ergonomicky. Vaše tělo vám jednou poděkuje

Hlavně za poslední dva roky se většina z nás, ať už dobrovolně, nebo ne, musela přesunout k práci doma. Podívejte se s námi, co vše je potřeba udělat pro to, aby naše domácí kancelář byla bezpečná a vhodná pro naše zdraví. Jsou čtyři oblasti, na které je potřeba se zaměřit, a ke každé si dneska něco málo řekneme.

Hlava a krk

Tyto dvě části našeho těla dostávají zabrat asi ze všeho nejvíce, a proto bychom se měli zaměřit na to, abychom jim ubližovali co nejméně. Hlava by v průběhu práce měla být kolmo ke krku, ale to v domácím pracovišti dodržuje málokdo. Obzvláště, pokud pracujeme na notebooku a měníme každou chvíli polohu. Zkuste si proto doma najít takové místo, kde můžete sedět při práci pokud možno rovně a co nejméně se u toho kroutit.

Ruce a zápěstí

Náš horní pohybový aparát také dost trpí. Prakticky celou pracovní dobu většina z nás pracuje s klávesnicí a myší a nedá rukám ani chvíli odpočinku. Pokuste se tedy upravit svůj pracovní prostor tak, aby byly při práci ruka, zápěstí a předloktí v jedné rovině. Uvidíte, že vám to z dlouhodobého hlediska prospěje.

Zdroj obrázku: Freepik

Sezení při práci a podpora zad

Další velmi namáhanou oblastí jsou bez pochyby záda. Ta u dlouhodobě špatného sezení opravdu trpí. Proto byste se měli zaměřit na správné sezení. To ale není, jak se dlouho spekulovalo, sedět při úhlu devadesáti stupňů. Experti na ergonomiku jsou toho názoru, že správné sezení je takové, kdy vidíte na monitor a máte podepřenou spodní stranu zad. Pokud tedy nemáte drahou kancelářskou židli, pak si zkuste vypomoci polštářkem.

Chování v práci

Nesnažte se u práce sedět co nejdelší dobu v kuse. Výzkumy potvrdily, že nejlepší je si během práce dělat zhruba každých dvacet minut malou přestávku. Během té byste se měli na minutu nebo dvě postavit a protáhnout se. Pokud je to tedy možné, zkuste se tím řídit.

Zdroj: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/office-ergonomics/art-20046169