Jste fanoušky metaverzu? Pak byste si mohli vyzkoušet, jaké je například nakupování v jednom z těchto vesmírů. My se podíváme, jak se nakupuje v takovém virtuálním obchodě. Navštívili jsme Alo Sanctuary, který běží na platformě Roblox.
Právě zmíněný Alo Sanctuary je příkladem toho, jak se velké a známé značky zapojují do virtuálních světů. Do světů, kde lidé mohou cokoliv. Můžete zde pracovat, bavit se s přáteli, hrát hry nebo nakupovat, a to vše z pohodlí vaší židle a počítače. Velké firmy jsou si vědomy nabývající popularity těchto virtuálních míst a snaží se zapojit, jak jen to jde. Někteří z nich si touto cestou získávají nové zákazníky a fanoušky. A rozhodně se nejedná o neznámá jména.
Známé značky ve virtuálních obchodech
Možná vás to překvapí, ale své virtuální produkty v těchto obchodech nabízejí opravdu velké firmy. Příkladem je Gucci, Vans, Ralph Lauren nebo třeba Nike. Ti své produkty prodávají většinou za herní měnu, kterou si můžete pořídit za opravdové peníze. Váš avatar tak může nosit nejnovější tenisky od Nike a přes rameno vám visí poslední model tašky od Gucci. Samozřejmě ceny těchto virtuálních předmětů se pohybují v jiné relaci, než bychom za tyto věci dali v reálu.
Víc než jen virtuální předměty
Některé společnosti jdou ale ještě dále. Neomezují se jen na nákup svého zboží virtuálně, ale například v roce 2021 společnost Dyson spustila prodej předmětů, které při nákupu v jejich virtuálním obchodě opravdu přišly až zákazníkovi domů. Prakticky se tak jedná o mnohem propracovanější e-shop, kde ihned uvidíte, co dostanete, a ještě si můžete alespoň uprostřed digitálního světa danou věc vyzkoušet.
Někomu už se to může zdát přehnané a vystačí si s možností si v klidu nakoupit na e-shopu. Nicméně už jen ze zvědavosti mít tuto možnost je výborné a každá věc si po čase najde svého zákazníka.
Zdroj: https://www.cnet.com/tech/computing/features/shopping-in-the-metaverse-could-be-more-fun-than-you-think/