Krátká životnost spotřebičů je jednou z marketingových strategií

Předem je nutné říci, že dříve byly vyráběny věci tak, aby vydržely dlouho. Jak je možné, že dnešní technologie, znalosti a vymoženosti neumožňují vyrobit něco, co by překonalo životnost tehdejších věcí, nebo aby nám vydržely do konce života? Odpověď je jednoduchá, může za to prodejní strategie firem. Sami sebe se zeptejte, kdo z vás má smlouvu, že po vydání nového modelu přejdete na novější, nebo kvůli menšímu poškození jste si pořídili nové? Značky zkrátka navrhují své modely tak, aby z nich bylo spotřební množství, nejlépe po skončení záruky.

Mohlo by vás zajímat:  Word Effects vylepší zprávy v Messengeru ještě víc. Slovní frázi nahradí vybraným emotikonem

Plánované stárnutí

Plánované stárnutí produktů dělají firmy záměrně, aby mohly zmást své zákazníky nebo odběratele. Ti jsou tak více povolnější k tomu, aby si opravdu pořídili nové zboží, i když jejich stávající zařízení by fungovalo na dobré úrovni několik let poté. První případ byl zaznamenán před sto lety, kdy generální ředitel General Motors Alfred P. Sloan chtěl konkurovat svému rivalovi Henrymu Fordovi. Ten zavedl tuto metodu, která se stala úspěšnou, a překonal tak svého rivala. Od té doby začal monopolní boj, který byl následován žárovkami, kdy výrobci začali upřednostňovat ty s nižší životností.

Mohlo by vás zajímat:  Vyhledávač Google nabízí zajímavosti pro zahnání nudy i praktické vychytávky
Zdroj obrázku: Freepik

Strategie firem

Velmi často se můžete setkat s jednáním společnosti, která nabízí své produkty levně, aby vám mohla prodávat vedlejší, doplňkové produkty nebo služby a vytáhnout z vás postupem času více peněz, než kdybyste si pořídili kvalitnější zařízení. Dalším typickým znakem je ukončení podpory starého softwaru. S tímto se můžete setkat u chytrých telefonů nebo u notebooků. Známý je také trik s reklamní masáží cílenou především na spotřebitele, které přesvědčuje o tom, jak je starý model k ničemu a nový obsahuje vynikající funkce.

Mohlo by vás zajímat:  Čtečky vs. knihy: srovnání hlavních výhod a nevýhod

Jak odolat?

Pokud jste po přečtení předchozích řádků dospěli k závěru, že jste se stali obětí těchto machinací, tak vás jistě zajímá, jak vůči tomu bojovat. Stačí dodržet několik kroků. O jaké se jedná?

  • Naučte se nekupovat vše, co nově vyjde.
  • Kupujte opravdu to, co potřebujete.
  • Vyměňte nebo prodejte svůj telefon a nebojte se investovat do repasovaného zařízení,
  • Při sebemenším problému se snažte vyřešit problém, a ne vyhodit zařízení.
  • Dejte přednost kvalitě, ne ceně.
Zdroj: https://reviewed.usatoday.com/dishwashers/features/ask-the-experts-why-dont-new-home-appliances-last