Herní konzole patří k tomu nejlepšímu, co vás může zabavit. Mezi největší tři pojmy patří:
- Sony PlayStation,
- Xbox Microsoft,
- Nintendo.
Wii U patří k nejhorším tahům společnosti Nintendo. Existuje však několik důvodů, proč tato dvoudílná konzole nezasáhla herní trh. Mohl za to nejspíše špatný marketing, ale některé vlastnosti nebyly vyloženě špatné, a dokonce mnohé inspirovaly další, mnohem úspěšnější Nintendo Switch. Jenomže co stálo tedy za nízkým zájmem o tuto herní konzoli?
Příliš velké a matoucí provedení
Gamepad na Wii U byl objemný a matoucí. Nedostatek reklamy způsobil zmatek v oblasti ovládání. Gamepad mohl vyvolat dojem, že se jedná o přenosnou konzoli, ale opak byl pravdou. Gamepad nebyl přenosný a ke svému provozu potřeboval konzoli. Oproti Nintendo Switch působil objemným a těžkopádným dojmem.
Nutno dodat, že nejen objem a těžkopádnost způsobovaly vrásky hráčům a společnosti. Samotná tlačítka totiž nebyla využita naplno ve většině her, takže spíše byla ke škodě.

Špatná podpora třetí strany
Wii U se prodávala špatně, jak už bylo řečeno, proto se vývojáři vydali směrem vyrábět hry pro systémy Nintendo Wii nebo DS. Čím méně lidí konzoli vlastní, tím menší výdělek za prodej her bude. Tento důvod stál za poklesem zájmu u vývojářů. Mnoho hráčů si stěžovalo na špatnou podporu Wii U od třetích stran.
Nízká výdrž gamepadu a špatná grafika
Baterie ovladače vydržela zhruba tři hodiny. V porovnání s Nintendo Switch se jedná o třetinu výkonu, což je docela málo. Pro mnoho hráčů se průměrná doba strávená hraním pohybuje na více než třech hodinách. Dělat si přestávky mezi hraním kvůli nabíjení ovladače bylo přinejmenším nepříjemné.
Wii U bylo vydáno v éře PlayStation 4 a Xbox One. V porovnání s grafikou s těmito giganty působilo Wii U spíše jako otloukánek. Nutno dodat, že grafika nikdy nepatřila k nejsilnějším stránkám Nintenda, ale v porovnání s nabídkou exkluzivit a dalších možností propadla.
Zdroj: https://www.makeuseof.com/why-wii-u-failed-how-nintendo-bounced-back/