Chytré aplikace zaznamenají průběh spánku a probudí v ideální čas

Spánek je nejdůležitější formou odpočinku a činností pro naše tělo. Správný spánek má za výsledek lepší koncentraci a náladu a snížení stresu. Co když se vám z různých důvodů nedaří usínat? Pomoci vám mohou různé aplikace pro sledování spánku, jež získávají údaje z vašeho spánku, a následné analýzy vám mohou vylepšit samotný proces spaní. Jaké mají klady, ale i nevýhody a co je potřeba všechno vědět, než se rozhodnete využívat jejich služby?

Jak fungují aplikace pro sledování spánku?

Nosíte chytré hodinky? Tak jistě víte, že sledují kromě vašeho pohybu také spánek. To je možná tak všechno. Oproti tomu různé aplikace mohou využívat mikrofon a reproduktor k tomu, aby snímaly a měřily váš spánek. Stačí před usnutím položit chytrý telefon na noční stolek nebo jinam do blízkosti těla. Mezi nejoblíbenější aplikace patří Sleep Cycle, BetterSleep a SleepScore. Než se rozhodnete jednu z nich nebo jinou stahovat, zvažte pro a proti.

Mohlo by vás zajímat:  Policii v civilním voze prozradí typické chování a podezřelý styl jízdy

Výhody

Zajímá vás, jak zlepšit samotný proces spánku? Většina těchto aplikací využívá informace ohledně toho, kdy jste usnuli, čas probuzení, vaši pravidelnost a délku spánku. Tyto důležité údaje odhalují, jak vás vaše spánkové vzorce ovlivňují během dne včetně nálady, produktivity atd.

Zdroj obrázku: Freepik

Obecně existují čtyři fáze spánku: bdělý, lehký, hluboký a REM. Každá fáze je důležitá, aplikace popisují, v jakých fázích jste se nacházeli po jakou dobu. Některé aplikace propojí spánkové fáze s inteligentním budíkem, aby vás probudily v ideální čas. Jaké další výhody můžete pociťovat?

  • Zachycují přerušení spánku.
  • Jemně vás probudí v ideální čas.
  • Jde o příjemnější variantu než zařízení pro sledování spánku.
Mohlo by vás zajímat:  Tyto aplikace pomohou s vypořádáním života po smrti

Nevýhody

Jistě můžete využívat aplikace pro sledování spánku, ale nečekejte, že vám rapidně zlepší spánkové návyky. Usínání s chytrým telefonem může totiž schylovat k tomu, že jej budete používat místo toho, abyste opravdu usnuli. Aplikace na rozdíl od chytrých hodinek neposkytuje údaje o záznamu srdeční frekvence a pohybu.

Osobně si myslíme, že není potřeba používat mobilní telefon k záznamu spánku. Chytré hodinky mohou být vhodným řešením, nicméně vše závisí pouze na vás, jaké si vytvoříte návyky. Vsaďte na pravidelnost, nejezte těsně před spaním, stejně tak se nedívejte do modrého světla a usínejte za tmy, nebo alespoň v doprovodu nějakého podcastu. Variant je samozřejmě ještě více, ale spánková hygiena přispěje ke zlepšení spánku více než použití aplikací. Nicméně jestli vás zajímají některé údaje, klidně vyzkoušejte některou z aplikací.

Zdroj: https://www.marieclaire.co.uk/life/health-fitness/best-sleep-tracking-apps