Internetové vyhledávače jsou tradičním způsobem, jak získat informace a data, které potřebujeme, a proto je hledáme. Vyhledávače Google a Bing sice v poslední době vylepšovaly své algoritmy vyhledávání, ale v porovnání s umělou inteligencí jsou odsunuty na druhou kolej. Už teď, kdy je UI ještě v plenkách, ChatGPT výrazně předčí Google a Bing, co se týče vyhledávání.
Tradiční vyhledávání spoléhá na složité algoritmy pro procházení a indexování webových stránek a získávání relevantních výsledků na základě specifických kritérií (klíčová slova, zpětné odkazy, autorita webu atd.). Tato kritéria pomohou vyhledat daný obsah, ale ne vždy se setkáme s požadovaným výsledkem. Generativní vyhledávače mají za úkol vylepšit tyto zkušenosti, že překonají některá z omezení a pomohou získat více z vyhledávání. Vyhledávání UI využívá zpracování přirozeného jazyka k interpretaci uživatelských dotazů a vytváření relevantních a lidských odpovědí.
Personalizovanější výsledky
Hlavním smyslem je rychlé vyhledávání relevantních informací, čehož je obtížné dosáhnout bez pochopení záměru vyhledávání uživatele. Google neustále vylepšuje své algoritmy, aby lépe rozpoznal požadavky uživatele, ale ne vždy se setkáte s uspokojivým výsledkem. Na druhou stranu vyhledávač Bing UI společnosti Microsoft využívá model GPT-4 OpenAI k pochopení vašeho záměru, což vám ušetří čas procházením jednotlivých výsledků, zda jsou opravdu relevantní.
![](https://tecs.cz/wp-content/uploads/10333/artificial-intelligence-ai-internet-things-iot-concept-675x450.jpg)
Konverzační vyhledávání
Vyhledávače UI budou poskytovat relevantnější a lidštější konverzační odpovědi, takže si budete připadat, jak kdybyste opravdu hovořili s reálnou osobou. Když nebudete spokojeni s odpovědí, můžete položit doplňující otázky, dokud nebudete s výsledky spokojeni. Můžete také položit více otázek umělé inteligenci a ta vám dodá odpovědi na všechny z nich.
Pomocník pro psaní
Umělá inteligence neslouží pouze pro vyhledávání informací, ale také jako pomoc při tvorbě básní, článků nebo esejí. Je jen otázkou času, kdy se zdokonalí v dalších oblastech, abychom mohli využít její potenciál naplno.
Zdroj: https://www.demandsage.com/chatgpt-vs-google/