Automobilky nadále snižují výkon svých vozů. Silnější motor je dostupný za příplatek

Pamatujete na zlatý věk automobilismu ve Spojených státech, kdy tamní nekonečné dálnice táhnoucí se přes celý kontinent brázdily koráby se čtyřlitrovými motory? Nic podobného už se asi nikdy nestane a fanouškům motorismu nezbývá než nostalgicky koukat na staré filmy a seriály. Autům se spalovacími motory minimálně v Evropské unii odzvonilo, během následujících let se přestanou vyrábět a pak postupně vymizí i ze silnic a dálnic. A do té doby budou zřejmě ztrácet na výkonu, tedy pokud si jejich majitelé nebudou chtít připlatit.

Mohlo by vás zajímat:  Proti pořízení elektromobilu mluví stále dvě důležitá negativa

Úlitba ekologii

Podíváte-li se na základní varianty prakticky všech modelů napříč automobilkami, a to včetně sportovních vozů, narazíte na velmi slabé motory, které se často třeba před patnácti lety instalovaly do o třídu slabších vozů. Ano, efektivita motorů se během let zvyšuje, byť ne skokově, a tak dnes může i slabší motor dobře posloužit. Ale je jasné, že v tomhle případě jde hlavně o ekologii. Výrobci musí splňovat stále přísnější kritéria, a někdy se snaží být zelenější i preventivně.

Mohlo by vás zajímat:  Funkce tempomatu v autě předejde překračování povolené rychlosti
Zdroj obrázku: Freepik

Nižší spotřeba, nižší rychlost

Taková politika má pochopitelně jeden benefit, auta se slabšími motory mají nižší provozní náklady. Pokud tedy potřebujete auto k dojíždění do práce a popojíždění po městě, slabý motor nemusí být překážkou. Potrápí vás jen v situaci, kdy budete chtít rychle akcelerovat, třeba abyste proklouzli křižovatkou. Naopak ti, kteří potřebují auto na dlouhé jízdy a běžně překonávají stovky kilometrů na dálnicích, nebo alespoň silnicích první třídy budou nepříjemně překvapeni nižší maximální rychlostí, ale také horšími reakcemi při předjíždění.

Mohlo by vás zajímat:  Na spotřebu vozu má vliv nejen styl jízdy

Silnější motorizace za příplatek

Silnější motory jsou stále ještě dostupné, ale oproti základnímu modelu si budete muset připlatit přibližně 10–15 % v závislosti na typu a výrobci. Statistiky dokládají, že počet lidí, kteří se nespokojí se základní variantou motoru, postupem času roste. A to i mezi staršími řidiči nebo ženami, které dříve po silnějších motorech příliš neprahly.

Zdroj: https://www.carsguide.com.au/car-advice/why-are-car-manufacturers-decreasing-engine-power-in-new-cars-80889