Čím bohatší stát, tím více elektromobilů potkáte na jeho silnicích. Češi jsou v pomyslném žebříčku podílu elektromobilů na celkovém vozovém parku v té horší polovině zemí Evropské unie, a to přesto, že po elektrických autech začínají ve velkém pokukovat firmy při obnově svých flotil. Češi pak mají k elektromobilům spíše negativní vztah, který je založený na řadě argumentů proti těmto typům aut. Většina z nich už je však pasé a přetrvávají jen dva. Jaké to jsou?
Nedostatek infrastruktury
Odpůrci elektromobilů tradičně namítají, že Česká republika ještě není na přechod na ekologičtější dopravu připravená, kdy chybí odpovídající infrastruktura. Ale to není tak úplně pravda, dobíjecích stanic už je u nás dostatek a navíc jsou rozumně rozmístěné, nekoncentrují se jen v Praze. Dobít auto tak můžete na mnoha místech a často navíc zdarma.
Jsou nebezpečné
Zejména v prvopočátcích se o elektromobilech rozšířily fámy, že jsou mnohem nebezpečnější než auta se spalovacími motory. A také že mohou samy od sebe explodovat. Pravdou však je, že těžší elektromobily jsou v běžném provozu spíše bezpečnější než jiná auta, a to i díky odlišné konstrukci. A navzdory jejich rostoucímu počtu počet samovznícení automobilů nenarostl.
Dva validní argumenty
Elektromobilům tak zůstaly dvě tradiční slabiny. První má lví podíl na tom, že v Německu je elektrických aut mnohem více než u nás – vysoké pořizovací náklady. Za model s elektrickým motorem běžně zaplatíte i dvojnásobek ceny stejného modelu se spalovacím motorem. A ještě vás bude trápit relativně krátký dojezd na jedno dobití, který se u nejlevnějších modelů obvykle pohybuje kolem 400 kilometrů. Dražší auta mají dojezd až dvojnásobný, ale jejich pořizovací náklady se pohybují od dvou milionů korun výše. Malý dojezd za hodně peněz je tak pro české řidiče bariéra, kterou nebude snadné odstranit.
Zdroj: https://www.carwow.co.uk/guides/choosing/disadvantages-of-electric-cars