TikTokem se šíří trend deinfluencingu. Uživatelé znehodnocují produkty a recenze jiných

TikTok je jedna z největších platforem, kde mohou uživatelé sledovat krátká videa nebo je sami tvořit. Pro tvůrce je tato platforma zlatým dolem, když zaujmou široké publikum. Aby udrželi svou popularitu, tak se snaží cílit na publikum tím, že začnou hodnotit a (ne)doporučovat různé produkty. Tyto recenze nejsou ale kolikrát tak upřímné, jak by si zasloužily.

Ať už se jedná o nejnovější gadget na Amazonu, produkty pro fitness, nebo jinou sféru, influenceři se snaží využít vaši slabost a pozornost, aby vás přiměli něco si naléhavě pořídit. Nynější trend je přesným opakem. Tvůrci se vám snaží říkat, co nekupovat a proč, cílem je tak vám nastolit jejich vlastní pohled na svět, abyste se stali téměř jejich kopiemi.

Mohlo by vás zajímat:  O koupi levných letenek koluje řada mýtů. Ušetřit tak nemusí být snadné

Trendy způsob

Někteří tvůrci se domnívají, že komunita influencerů podporuje nadměrnou spotřebu. Tato skupinka influencerů se vyžívá v tom, že znehodnocuje tyto recenze, většinou se jedná o make-up a produkty péče o pleť. Například můžete narazit na influencerku, která znehodnocuje produkt tím, že nejzajímavější je pouze samotný obal.

Zdroj obrázku: Freepik

Vysoká účinnost

Dříve TikTok oplýval svým jedinečným obsahem, který rezonoval s potřebou uživatele. S příchodem dalších lidí se ale prostředí změnilo spíše na reklamu ohledně konzumu. Naopak uživatelé, již znehodnocují určité produkty a recenze, jsou něco jako čerstvý závan. Tito tvůrci jsou inspirací pro určité uživatele, aby zpomalili a přemýšleli předtím, než si pořídí daný produkt.

Mohlo by vás zajímat:  Chytrá domácnost nabízí pohodlí, přináší s sebou ale také rizika

Virální aplikací se začal šířit hashtag #deinfluencing a už nasbíral více než 180 milionů zhlédnutí, což značí, že uživatelé mají zájem o sledování takových videí. Místo podpory na Google mohou uživatelé zadat hashtag #deinfluencing a zjistit pohled ostatních na daný produkt.

Influenceři upřednostňují prodej před integritou

Trend deinfluencingu má za účel připomínat lidem, jak jsou influenceři posedlí propagací prodeje, než aby prosazovali integritu. Navíc spousta recenzí podávaných influencery není pravdivých, kolikrát používají něco jiného, co nepatří ke konkrétnímu produktu, aby propagovali prodej na nerealistických základech. Nejhorší na tom je, že 25 % uživatelů jsou dospívající v rozmezí 10–19 let, takže mohou být negativně ovlivněni.

Zdroj: https://www.businessoffashion.com/articles/marketing-pr/tiktoks-deinfluencing-trend-explained/