Modrá značka zavedená společností Google zvyšuje bezpečnost před phishingovými útoky

Internet se od svého prvního uvedení změnil k nepoznání. Zejména poslední roky jsou změny nejzřetelnější, stejně jako celkově u technologií. Tyto pokroky nejsou pouze pozitivní, ale také negativní. S rychle rostoucí úrovní internetu, umělé inteligence a nejrůznějších aplikací stoupá také kvantita a kvalita útoků.

Phishing

Phishing je strašákem pro starší generaci nebo ne úplně technicky zdatné jedince. Tyto nevyžádané zprávy přichází na chytré telefony prostřednictvím SMS, textových aplikací nebo ve formě e-mailu. Většinou se podvodníci vydávají za banku, poskytovatele zdravotní péče, poskytovatele internetu nebo jiné. Jejich cíl je jasný, a to ukrást vaše peníze nebo identitu. Google zavádí nové zabezpečení ve formě modrého zaškrtnutí u vybraných odesílatelů, což má dodat důvěryhodnost.

Mohlo by vás zajímat:  Baterii v telefonu prodlouží životnost správné nabíjení a udržování ve vhodných podmínkách
Zdroj obrázku: Freepik

Modrá značka = důvěryhodnost

V květnu 2023 Google přišel s novinkou v oblasti zabezpečení ve formě modrého zaškrtnutí u odesílatele. Tato ikonka ověření dodržuje iniciativu Google Brand Indicators for Message Indicators (BIMI). BIMI byl představen v roce 2020 za účelem zvýšit bezpečnost e-mailů. Aby odesílatel získal tuto značku, musí mít ověřené své logo u důvěryhodné certifikační autority třetí strany, jako je DigiCert, a musí implementovat ověřování, hlášení a shodu zpráv na základě domény (DMARC).

Před otevřením každého e-mailu byste měli zkontrolovat, zda je vše v pořádku, tato modrá ikona vám může ušetřit spoustu času.

Mohlo by vás zajímat:  Špičkové telefony lákají výkonem i funkcemi. Levnější modely zůstávají přesto lepší volbou

Nepodceňujte ochranu

I když toto modré ověření vybízí k tomu, cítit se bezpečně, ne vždy se dá plně tomuto ověření důvěřovat. Je velice jednoduché koupit název domény a jednoduše nastavit e-mailový server včetně SPF, DKIM a DMARC. Požadavky jsou sice jednoduché, ale na druhou stranu velice nákladné. Své logo je potřeba zaregistrovat jako ochrannou známku. I když to znamená zvýšení bezpečnosti, stále to nemění nic na tom, že by nešlo provést zfalšování.

Proto při každém pochybení sledujte pořádně e-mail odesílatele i samotný text.

Zdroj: https://www.makeuseof.com/gmails-blue-checkmarks-protect-against-phishing-emails/