Moderní auta jsou plná technických novinek, které řidiči nevítají s nadšením

V ideálním světě by se výroba automobilů řídila přáním zákazníků, kteří by měli zásadní slovo při určování nových modelů. Bohužel realita je poněkud odlišná. Při návrhu aut hrají klíčovou roli trendy, designéři, a dokonce i regulace Evropské unie. V důsledku toho vznikají automobily, které mohou vzbuzovat značné nepříjemnosti u samotných řidičů. Jaké jsou tyto problematické aspekty, které řidiči doslova nemohou vystát?

Evropská unie a bezpečnostní asistenti

Evropská unie se zaměřuje na snižování emisí a zajištění bezpečnosti vozidel. To vede k implementaci různých aktivních asistentů, jako jsou systémy pro nouzové brzdění, hlídání jízdního pruhu nebo asistenti při parkování, kteří mají předcházet dopravním nehodám. Tyto funkce ne vždy fungují bezchybně a někteří řidiči jsou jimi doslova znepokojováni. Například falešné pozitivní varování před možnou kolizí může vyvolat nepotřebnou paniku a zvýšenou stresovou reakci. Není proto divu, že mnozí řidiči tyto asistenty vypínají. Pokud pak na jejich existenci zapomenou, mohou se ve svém vlastním vozidle doslova přetahovat o řízení, když se asistenti pokoušejí převzít kontrolu nad vozem i v situacích, kdy to řidič nepovažuje za nutné.

Mohlo by vás zajímat:  Okolo nabíjení elektromobilů koluje stále mnoho mýtů. Toto jsou ty nejčastější
Zdroj obrázku: Freepik

Displeje v autech

Displeje v moderních automobilech slouží již dávno k mnohem více věcem než jen zobrazení navigace. V některých vozidlech se pomocí nich ovládá prakticky veškeré vybavení, od nastavení klimatizace a ladění rádia až po volbu jízdního režimu či zapínání a vypínání různých bezpečnostních prvků. Řidič tak nejen musí všechny tyto funkce složitě hledat na displeji, ale také ztrácí výraznou část své koncentrace, kterou by měl věnovat samotnému řízení.

Elektrická ruční brzda

Klasická mechanická ruční brzda již mnoha automobilům chybí, nahrazuje ji modernější elektrická varianta ve formě tlačítka. Tato změna nejenom zvyšuje nároky na údržbu a servis vozidla, ale také přináší zvýšené riziko technických problémů. Navíc není vždy jasně viditelné, zda je brzda zatažená, či uvolněná. Mnozí řidiči také ztrácejí možnost provádět zatáčky smykem, což považují za další nevýhodu moderních vozidel.

Zdroj: https://www.irishexaminer.com/motoring/arid-40860773.html