Dobíjecí stanice dosud nenabízí stejný komfort jako benzinové pumpy

Dobíjecí stanice pro elektromobily jsou dnes již běžnou součástí silničního provozu a jejich počet stále roste. Díky nim si mohou majitelé elektromobilů snadno doplnit energii na svých cestách. Nicméně i když je nabíjení elektromobilů stále pohodlnější a efektivnější, pořád existují některé nevýhody, které mohou omezit pohodlí a spolehlivost dobíjení. Jednou z nich je deštivé počasí, které může způsobit potíže při dobíjení na některých stanicích.

Nevýhody rychlonabíjecích stanic

S rychlým rozvojem rychlonabíjecích stanic se zvyšuje dostupnost a výkon nabíjení elektromobilů, což usnadňuje cestování na delší vzdálenosti. Možnost rychlého dobíjení v pár desítkách minut umožňuje, aby elektromobily pokračovaly ve své cestě i po několikahodinové jízdě. Nicméně při budování těchto rychlonabíjecích stanic se často nekladl dostatečný důraz na komfort uživatelů.

Mohlo by vás zajímat:  Správné zahřívání motoru je předpokladem dlouhé životnosti vozu
Zdroj obrázku: Freepik

Omezený komfort

Benzinové stanice nabízejí řidičům jednotnou výhodu bez ohledu na počasí. Většina těchto stanic disponuje zastřešenými prostory, což znamená, že nezáleží, zda prší, fouká vítr, nebo dokonce padají kroupy. Při obsluze stojanů, tankování i placení můžete zůstat pohodlně pod střechou, chráněni před nepříznivými povětrnostními podmínkami. Tento komfort se však často ztrácí při používání dobíjecích stanic pro elektromobily.

Nezastřešené dobíjecí stanice

Mnoho dobíjecích stanic pro elektromobily bohužel postrádá jakékoli zázemí pro uživatele. To zahrnuje nejen absenci občerstvení, ale často i úplný nedostatek přístřešku. I když je možné dobíjet automobil i v dešti a zůstat v suchu uvnitř vozu, nastává problém při zahájení nebo ukončení nabíjení.

Mohlo by vás zajímat:  Trh s elektromobily roste. Konkurence je velká, automobilky stále přinášejí novinky

V případě bezdeštného počasí není dobíjení elektromobilu žádným problémem. Avšak jakékoli srážky dokážou tento proces značně ztížit. Absence přístřešku při obsluze stanice znamená, že řidič nemá kam se schovat. Stačí jen několik minut a může být promoklý na kost, což rozhodně nepřidá pohodlí na následnou cestu.

Zdroj: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2352152X22001700