V posledních letech automobilky zavedly modely předplatného, které umožňují větší flexibilitu než leasing či půjčky. Existuje také jiný typ modelu předplatného a na jeho základě i přístup k určitým funkcím. Proč ale k němu automobilky směřují?
Předplatné auta
Model předplatného je velice podobný jako například u mobilních telefonů. Zákazníci platí měsíční nebo roční poplatky, za které mohou využívat různá vozidla stejnojmenné společnosti. Po registraci můžete podle potřeby měnit vozidla v závislosti na smlouvě o balíčku. Druhý typ předplatného zahrnuje placení opakovaného poplatku za odemknutí konkrétních služeb či funkcí, které výrobce automobilu poskytuje poté, co jste si koupili vozidlo. BMW zavedlo měsíční předplatné ve výši 18 dolarů za odemykání funkce vyhřívaných sedadel.
Rozdíl mezi předplatným a leasingem
Předplatné ani leasing vám nezaručí vlastnictví vozidla. U leasingu se zavazujete, minimálně většinou na 36 měsíců, platit poplatek za přístup k automobilu. Po vypršení leasingové smlouvy vrátíte automobil autorizovanému servisu nebo se dohodnete na jeho koupi. Pozor, v případě výměny auta před vypršením leasingu můžete zaplatit penále.

Oproti leasingu nabízí předplatné využití více než jednoho vozidla. Předplatné je také snazší odhlásit, než jak je tomu u leasingu. Obvykle dostáváte automobily, již jsou staré většinou tři roky a déle. Nemusíte hradit náklady za údržbu a pojištění, ale za pohonné hmoty ano. Celkově je předplatné dražší, ale zase se nemusíte vázat leasingovou smlouvou a bát se případné penalizace.
Kdo nabízí předplatné?
Nabídka značek, které předplatné umožňují, se pomalu, ale jistě rozrůstá, patří mezi ně hlavně:
- Ford,
- BMW,
- Porsche,
- Mercedes-Benz.
Můžete si také všimnout ještě Volva, Lexusu, Cadillacu, Hyundai a Audi. Je patrné, že předplatné se v budoucnu rozšíří a bude nabízeno více společnostmi, než jsou výše zmíněné.
Zdroj: https://www.investopedia.com/best-car-subscription-services-5112003