Dnešní dobu můžeme jednoduše nazvat digitální. Může za to především obrovské množství vygenerovaných dat, která se neustále generují ve stále větším množství. Datová analýza je velmi důležitá pro firmy, jelikož může tato data sbírat a vyfiltrovat ta nejdůležitější z nich, což vede k růstu firmy. Datová analytika jako samotná je založená především na matematice, statistice, informačních technologiích, umělé inteligenci atd.
Pomoc firmám
Datová analytika je velkým pomocníkem pro firmy, aby se mohla efektivněji rozhodovat. Nejdůležitější je samotná schopnost získat důkladný pohled na obchodní výkonnost. Analýza zprostředkuje pro firmy výsledky v podobě:
- prodeje,
- ziskovosti,
- nákladů,
- efektivnější řízení a optimalizace výkonnosti.
Druhou schopností je zlepšená identifikace a porozumění potřebám zákazníka. Podle těchto preferencí je poté firma lépe generovat nabídky pro své zákazníky. Například obchodní řetězce ví, že největší zisky získávají od svých věrných zákazníků. Proto nabízí pro své zákazníky různé benefity v podobě slevových kupónu, clubcard atd.

Efektivnější řízení
Další výhodou datové analýzy je identifikace a efektivnější řízení interních procesů. Na základě analýzy se zjistí slabá místa, okna v produktivitě nebo prostor ke snížení nákladů. Díky těmto poznatkům mohou jednotlivé společnosti eliminovat slabá místa a zefektivnit například skladování, plánování výroby nebo dodavatelství produktů.
Předpověď
Posledním přínosem datové analýzy spočívá v predikci blízké budoucnosti. Na základě předešlých dat mohou podniky vytvářet prediktivní modely, jež jim pomohou předvídat budoucí poptávku, trendy trhu nebo chování zákazníků. Díky tomu pak firmy mohou lépe plánovat a určovat či měnit svou strategii.
Datová analýza je klíčovým nástrojem, který potřebuje každá firma. Bez něj je velice obtížné dosáhnout růstu a konkurovat konkurenci na trhu.
Zdroj: https://lpsonline.sas.upenn.edu/features/5-key-reasons-why-data-analytics-important-business