Baterie elektromobilů se rychle vyvíjejí, jejich nabíjení bude rychlejší

Elektromobily už jsou nejenom kvalitnější, ale také cenově dostupnější. Vše nahrává k tomu, že se silnice brzy promění a budeme vidět stále více těchto typů vozidel. Pozadu není ani hledání způsobu, jak co nejvíce zpříjemnit a zrychlit nabíjení elektromobilů. Důkazem jsou toho investice vládního i soukromého sektoru do infrastruktury pro nabíjení elektromobilů.

Provozovatelé nabíjení elektromobilů, včetně provozovatelů veřejných nabíjecích sítí pro elektromobily a hostitelů, soukromých provozovatelů (vozové parky, majitelé kancelářských budov a prodejci automobilů) využívají k napájení svých elektromobilů kromě elektřiny ze sítě, také další zdroje. Mezi ně mohou patřit například solární panely.

Mohlo by vás zajímat:  Palubní počítač často ukazuje jiné hodnoty, než jak reálně v autě jedeme

Inovace baterií pro rychlejší nabití s nižšími náklady

Lithium-železo fosfátové (LFP) baterie se brzy objeví v elektromobilech. Vše oznámila společnost Ford Motor Company, která staví závod pro výrobu těchto baterií. Baterie LFP se nabíjejí rychleji než standardní nikl-kobalt-manganové (NCM) baterie. Jejich výroba je levnější, mají nižší energetickou hustotu a kratší dojezd. Investiční peníze směřují dále do vývoje polovodičových baterií pro jejich příslib většího dojezdu, kratší doby nabíjení a vyšší bezpečnosti

Přechod na OCPP 2. 0. 1

Open Charge Point Protocol (OCPP) je aplikační protokol určený pro komunikaci mezi nabíjecími stanicemi pro elektromobily a centrálním řídícím systémem. Jedná se o mezinárodní standard ověřeným zdrojovým kódem, nezávislý na dodavateli, který je k dispozici zdarma. Nejnovější verze OCPP 2. 0. 1 má nové a vylepšené funkce pro správu zařízení, zpracování transakcí, platby kreditními kartami, zabezpečení, funkce chytrého nabíjení, podporu zařízení a zasílání zpráv a rozšiřitelnost OCPP.

Mohlo by vás zajímat:  Před vyjetím v ranních mrazech je důležité vůz dobře připravit
Zdroj obrázku: Freepik

Obousměrné nabíjení

Obousměrné nabíjení, známe také pod zkratkou V2G, se pozvolna blíží z vize k realitě. Majitelé elektromobilů budou moci nabíjet domácí spotřebiče, například v případě výpadku proudu. Některé nové modely elektromobilů jsou vybaveny zásuvkami střídavého proudu, které umožňují baterii elektromobilu napájet zásuvná zařízení, vybavení a spotřebiče. Obousměrné nabíjení je předmětem chystané legislativy v Kalifornii, aby všechna elektrická vozidla prodaná od 1. ledna 2027 byla vybavena touto možností.

Bezdrátové nabíjení

Nabíjení bez použití kabelů? Zatím známe pouze u chytrých telefonů a hodinek. V budoucnu by se mohli dočkat také majitelé elektromobilů. Jedním ze způsobů bude prostřednictvím indukční podložky umístěné pod vozidlem. Tato metoda je dostupná pouze u některých novějších modelů. Druhý způsob spočívá v dynamickém bezdrátovém nabíjení na silnici, kdy by vozu byla dodávána energie během jízdy.

Zdroj: https://cyberswitching.com/the-evolution-of-electric-car-batteries-how-advancements-in-battery-technology-are-improving-range-charging-time-and-durability/