Internal Revenue Service, dále jen jako IRS, uvedl na svém webu, že nadále nebude pro ověřování uživatelů používat službu třetích stran ID.me pro rozeznávání obličejů. K tomuto kroku přistoupil po kritice zákonodárců a obhájců soukromí.
Agentura IRS již nadále nechce používat službu ID.me. Tato služba slouží k rozpoznávání obličejů a přes ni bylo prováděno ověřování uživatelů při nejrůznějších online registracích a přihlašování do vládních služeb. Důvodem, proč tuto službu nechtějí dále využívat, je jednoduchý fakt, že databáze, která by byla vytvořena, by byla příliš velkým lákadlem pro hackery a ve špatných rukou by se z ní stal opravdu nebezpečný nástroj. Navíc se jedná o dost velké narušení soukromí.
Bez ověření obličeje se nepřihlásíte k vládním službám
Pokud se chtěli lidé přihlásit k jakémukoliv vládnímu finančnímu webu nebo aplikaci, bylo po nich vyžadováno ověření za pomoci skenu obličeje. Samotný předseda finančního výboru Ron Wyden vyzval IRS k okamžitému ukončení provozu služby ID.me ze strachu z možného napadení hackery a ukradení databáze. Jelikož IRS bere bezpečnost a soukromí svých uživatelů vážně, okamžitě ukončil spolupráci s touto službou.

Hledání nového způsobu ověření bez narušení soukromí
Samotné vedení se vyjádřilo k této věci s názorem, že nikdo by neměl být nucen prokazovat svůj obličej k tomu, aby dostal přístup k vládním službám. Prozatím se hledá jiné, vhodnější řešení, které by sloužilo stejně dobře, aniž by příliš zasahovalo do soukromí. Nový systém by měl být k dispozici v řádech několika málo dní a všichni uživatelé budou včas informováni o jeho nasazení. Určitě se to dá řešit i za méně invazivního přístupu do soukromí.
Tento projekt se na sluníčku moc dlouho neohřál a po vlně obrovské kritiky byl také zastaven. Soukromí máme jenom jedno a mělo by se k němu tak také přistupovat. Tady naštěstí zvítězil zdravý rozum a doufejme, že to tak bude i nadále.
Zdroj: https://www.cnbc.com/2022/02/07/irs-to-end-use-of-facial-recognition-software-to-verify-online-account.html