„Už ne zdarma, ani 6 Kč jak jsem byl zvyklý, ale najednou 8.“ Navýšení ceny u dobíjecí stanice mě překvapilo

Když jsem si pořídil elektromobil, bylo to pro mě nové dobrodružství. Bydlím v paneláku, takže žádné nabíjení u domu. Ale to mi vůbec nevadilo, protože jsem měl štěstí. Kousek od mého bydliště je obchodní řetězec s logem „K“. Asi ho jistě znáte, na jeho parkovišti totiž bývají i nabíjecí stojany. A víte co? Měli tam veřejnou dobíjecí stanici, kde se dalo nabíjet úplně zadarmo. Pro mě ideální, což byl také důvod, proč si elektromobil v té době pořídit a jezdit tak úplně zadarmo.

Bylo jako sen. Přijel jsem, zapojil kabel a šel domů. Za pár hodin jsem se vrátil k nabitému autu, odpojil kabely a přeparkoval. S jistotou, že další stovky kilometrů ujedu úplně zdarma. Ale jak se říká, všechno dobré jednou končí. Samozřejmě jsem věděl, že bezplatné nabíjení nelze držet do nekonečna, s tím jsem také počítal. Ale pokud bylo k dispozici, využíval jsem ho stále. Po nějakém čase jsem zjistil, že nabíjení už nebude zdarma, ale bude stát 6 Kč za kWh. Samozřejmě to bylo trochu zklamání, ale upřímně, s energetickou krizí a cenami, co platím za elektřinu nyní doma, to stále byla dobrá nabídka. Navíc jsem se tím netrápil, byl jsem rád, že mám vůbec možnost nabíjet tak blízko domu, skoro pod okny, jen přes silnici.

Mohlo by vás zajímat:  Moderní auta jsou plná technických novinek, které řidiči nevítají s nadšením

A tak jsem si zvykl na novou rutinu. Nabíjel jsem pravidelně, sledoval kolik mi to vyjde a byl spokojený. Spotřeba auta byla minimální a i s 6 Kč z kWh jsem jezdil mnohem levněji, než když bych měl spalovák. Šok ale nastal v posledních dnech, když jsem si po nabíjení prohlížel výpis na aplikaci a uvědomil jsem si, že místo 6 Kč za kWh, jsem zaplatil 8 Kč za kWh. Byl jsem zmatený. Ověřil jsem si to v aplikaci u dalších stojanů daného řetězce a skutečně, cena se zvýšila. Bez upozornění, bez oznámení. Cítil jsem se trochu podvedený. Dříve zdarma a nyní 8 korun? To už je hodně.

Mohlo by vás zajímat:  Správné používání klimatizace v autě zajistí komfort při jízdě

Možná si říkáte, že je to jen o pár korun víc, ale když se to sečte, za měsíc, za rok, dělá to rozdíl. A co mě na tom mrzelo nejvíc, bylo, jak to celé proběhlo. Bez jakéhokoliv vysvětlení nebo upozornění. Kdo si toho nevšimne, klidně může několik dalších měsíců nabíjet za draho. Teď zvažuji, co budu dělat dál. Možná si pořídím vlastní dobíjecí stanici, možná se podívám po nějakém jiném místě na nabíjení. Ale jedno vím jistě, nemám rád, když se věci mění takhle náhle a bez vysvětlení. A určitě nejsem sám.

Mohlo by vás zajímat:  Znaky, že autobaterii je nejvyšší čas vyměnit

Ještě jsem chtěl napsat rozhořčený vzkaz danému řetězci i provozovateli nabíjecí stanice. Ale než jsem to udělal, ceny se vrátily na 5,9 Kč za kWh. Tak si z nás jen někdo střílí, nebo zkouší co vydržíme? Teď abych při každém zapojení auta hlídal, jakou náladu měl ten co tvoří ceny a jakou nastavil? Asi ano. O důvod více hledat jinde.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek