Většina nových vozů se prodává s dotykovým systémem, kterým můžete ovládat zábavu uvnitř automobilu a také zjišťovat různé informace ohledně dopravy v rámci GPS aplikací. Z hlediska zábavy se jedná určitě o vyšší level, než v dřívějších dobách vozy nabízely, kromě rádia a CD přehrávače nebo přehrávače na kazety. Z hlediska bezpečnosti ale není ideální. Jaká bezpečnostní rizika jsou spojená s dotykovou obrazovkou?
Větší rozptýlení
Známe z domova, že velké obrazovky lákají naši pozornost. Takový velký displej s možností dotykového ovládání může v jednom kuse rozptylovat. Kolikrát tento chytrý systém může zasílat různá upozornění či zprávy. Tím spíše, když máte palubní desku propojenou s mobilním zařízením. Pokud nemáte, může vám tento systém stále zobrazovat a hlásit různá hlášení, že je potřeba vyměnit olej nebo doplnit kapalinu do ostřikovačů.
S rozptýlením je spojené také to, že se budete věnovat spíše tomuto systému, než co se děje na silnici. I malý kousek nepozornosti vás může stát cenné vteřiny. Buďte ohleduplní nejen k sobě, ale i k ostatním účastníkům a neovládejte toto zařízení, pokud nemusíte nebo nestojíte.
Složitá cesta k nastavení
Veškerá ovládání funkcí se nachází v různých nastaveních, takže se budete muset do tohoto rozhraní proklikat. Většinou to bývá 2–3 kliknutí, což může být iritující. Každopádně můžete využít hlasové zadávání či vyhledávání.
Stará technologie
Výrobci automobilů nepatří mezi technologické společnosti, proto se nesnaží vyvíjet vlastní obrazovky infotainmentu, a tudíž tuto zakázku získává třetí strana. Většinou místo kvality se zde hledí spíše na cenu. Výsledkem je tak levnější obrazovka, která snižuje sice náklady, ale grafická karta i odezva jsou horší. Ve srovnání s telefony, těmi lepšími, je tato obrazovka stále pozadu.
Mít vše pohromadě v jednom ovládacím centru je na jednu stranu super, že nemusíte nic nastavovat na různých místech, ale v případě poruchy jste v háji. Takže jestli se vám rozbije displej, jste nahraní.
Zdroj: https://www.thestar.com/life/2022/09/21/edmunds-the-pros-and-cons-of-vehicle-touchscreens.html