To nejhorší, co můžeme dělat před spaním, si málokdy odpustíme. Nejvyšší čas přehodnotit své návyky

Pokud chodíte spát se svým telefonem, pak byste měli pravděpodobně přestat. Protože tyto návyky ovlivňují i například kvalitu spánku. Expertka, která se věnuje spánkové medicíně, se k tomuto tématu vyjádřila a vysvětlila, proč bychom před spaním telefon neměli používat.

Jaký má telefon vliv na spánek?

Smartphony jsou vyrobeny pro to, aby nám usnadnily a zefektivnily život. Zároveň nám poskytují zábavu a dokážeme díky nim získat potřebné informace. Jenže je pro nás dost obtížné se z tohoto světa neustále zapnutých telefonů dostat a to nám škodí hned z několika důvodů.

Naše mysl neustále funguje

Když se rozhodneme, že je čas jít spát, pak bychom měli vypnout hlavu a jít si lehnout. Jenže snad většina z nás si před spaním zkontroluje svůj telefon a přijímá další informace. Tím stimulujeme mozek, a tedy spánek oddalujeme. Instagram, facebook, nějaké novinky nebo pracovní maily, a náš mozek je zase nastartovaný.

Mohlo by vás zajímat:  Google Assistant dokáže lézt na nervy. Na pár kliknutí ho jde jednoduše vypnout
Zdroj obrázku: Freepik

Vliv modrého světla z displeje

Už je i dokázáno, že modré světlo, které vyzařuje z našeho displeje, není vhodné pro dobrý spánek. Je to umělá barva, která dokáže napodobit denní světlo, a to může způsobovat to, že se nám nebude chtít spát nebo nebudeme moci usnout. Což zrovna není to, co bychom před spaním chtěli. Ale abychom nezmiňovali jen to špatné, pokud naposledy použijete telefon přibližně dvě hodiny před spaním, pak by vám to se spánkem mělo dokonce pomoci!

Můžete narazit na obsah, který vás rozhodí

Před spaním byste měli být co nejvíce zrelaxovaní, čehož nedocílíte, když si budete projíždět sociální sítě a najednou narazíte na příspěvek, který vás rozčílí. Tím se u vás objeví stres a ten není nejlepší společník pro spánek.

Jak jsme již zmínili, pokud musíte používat telefon i večer, pak se pokuste jej použít naposledy dvě hodiny před tím, než půjdete spát. To je ta nejvhodnější doba, což bylo i v několika výzkumech prokázáno.

Zdroj: https://www.sclhealth.org/blog/2019/09/why-it-is-time-to-ditch-the-phone-before-bed/