Nízká prodejnost elektromobilů je spojena s řadou mýtů, kterým lidé napříč kontinenty stále věří

Prodej elektromobilů každým rokem stoupá. Podle Green Tech Media vzrostl prodej elektromobilů v USA za rok 2018 až o 81 %. Podle odhadů do roku 2029 bude většina vozidel elektromobil. Pro pořízení elektromobilu mluví hlavně ekologické a ekonomické výhody. Navzdory nárůstu výroby se stále cítí řidiči trochu nepohodlně při nákupu těchto vozů.

Proč se lidé vyhýbají pořízení elektromobilu?

Mezi hlavní důvody patří především:

  • strach z vybití baterie,
  • malý dojezd,
  • problém s vyhledáním nabíjecí stanice.

Možná jste často zaznamenali, že mnoho lidí má strach z vybití baterie před dosažením cíle cesty. Totéž platí i o strachu z nenaleznutí nabíjecí stanice. Podle jiných průzkumů bylo zjištěno, že lidé mají trauma z doby nabíjení než ze samotného vyhledávání nabíjecích stanic. Dobíjení baterie se doporučuje, když jdete na nákup, v noci nebo během dalších aktivit.

Dalším problémem jsou podle spotřebitelů i vysoké počáteční náklady. Postupem času jsou tyto investice navráceny. A co zrychlení elektromobilů? Žádný strach, nejrychlejší model dosáhne zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,5 vteřiny.

Zdroj obrázku: Freepik

Nedostatečné znalosti souvisí s nedůvěrou

Nedostatek vzdělání a informovanosti stojí za nedostatečným prodejem elektromobilů. I když většina lidí ví, že elektromobil jede na elektřinu, Ford provedl průzkum veřejnosti a došel k závěru, že nedostatek informací stojí za nízkým prodejem. Až 42 % obyvatel USA si myslí, že elektromobily vyžadují pro svůj provoz část benzínu. Evropané společně s Američany věří z 90 %, že elektromobily mají špatné zrychlení. Elektromobil Tesla Model S patří k nejrychlejším sedanům na světe, co se týče zrychlení. Většina Američanů by si nekoupila elektromobil v chladnějších zemích kvůli strachu ze ztráty dojezdu. 65 % dotázaných by si rozhodně nevybralo možnost řídit elektromobil s pohonem na všechna kola.

Zkrátka není to jen o Americe, ale i o Evropě, kde se mnoho lidí mylně domnívá, že elektromobil nemůže projet myčkou. Cílem je tak předat informace v takové míře, aby se lidé přestali bát pořídit si elektromobil.

Zdroj: https://blinkcharging.com/fact-from-fiction-the-real-reason-why-consumers-dont-buy-electric-vehicles/?locale=en