Nejrychlejší elektromobily vyzkoušely legendární okruh Nürburgring Nordschleife. První tři rozhodně překvapily

Mezi nejznámější tratě na světě patří Nürburgring NordschleifeNěmecku. Trojnásobný mistr světa F1 Jackie Stewart nazývá tuto trať „zeleným peklem“. Mnoho výrobců aut mučí svá vozidla na této legendární trati a je zde kladen důraz na časy na kolo. Elektrická vozidla okusila rovněž tento okruh, aby se mohla porovnat. A jak si vedla?

Volkswagen ID.R

Volkswagen ID.R je monstrózní elektromobil, který se snaží předjet vše, co mu stojí v cestě. Tento typ Volkswagenu je plnohodnotně závodním elektromobilem. Díky specifickému zvuku, respektive hluku, jej zaregistrujete ihned. Zaujme fakt, že obecně elektromobily nejsou slyšet, tento je výjimka. Zvuk je podobný spíše rozzuřené pile než tichému elektromobilu. Není divu, že právě tento elektromobil drží rekord v časovce na úctyhodných 6:05.

Mohlo by vás zajímat:  Stočený tachometr může odhalit kontrola vozu nebo diagnostický test

ID.R chce být vozem co nejlehčím a vytváří tunu přítlaku pomocí pokročilé aerodynamiky. Nejvíce působivé je, že nepotřebuje příliš mnoho koní v porovnání s ostatními auty. Toto číslo čítá 680 koní. ID.R se vyhýbá použití 4 samostatných elektromotorů, namísto toho používá pouze dva elektromotory, jeden pro každou nápravu.

Zdroj obrázku: Freepik

Nio EP9

Značka Nio je známá především pro svou technologii výměny baterií namísto čekání na dobíjení. Náhodou má Nio také závodně orientovaný elektromobil, který doposud držel rekord na Nürburgringu, dokud jej nepřekonal Volkswagen ID.R. Měl čas 6:45, což je docela velká ztráta oproti Volkswagen ID.R.

Mohlo by vás zajímat:  Nejčastější chyby, kvůli kterým lidé nakonec nevyberou ideální vůz

Pro lepší představu dosahuje 1 360 metrických koní se čtyřmi elektromotory. Nio EP9 je neuvěřitelně aerodynamický a vzhledově připomíná hypercar.

Porsche Taycan Turbo

Bronzovou příčku uzavírá Porsche Taycan Turbo. Jedná se o první sériově vyráběný elektro vůz. Tento model dokončil tuto trať za 7 minut a 33 sekund. Dokázal porazit Play Tesla Model S. Taycan Turbo se nemůže chlubit s bůhvíjakým dojezdem (222 mil), ale je vybaven 616 koňmi a disponuje funkcí over-boost, která navýší tento počet až na 750.

Zdroj: https://www.makeuseof.com/what-fastest-ev-nurburgring-nordschleife/