Peníze jsou hlavním platebním prostředkem, za který si pořizujeme jídlo, pití, bydlení, služby atd. K jejich získání chodíme ve většině případů do práce nebo podnikáme. Dříve se platilo pouze hotově, nyní je velice oblíbená a rozšířená bezkontaktní platba. Její výhoda spočívá v tom, že nemusíme s sebou nosit peněženku se všemi doklady a být závislí na tom, co naše peněženka obsahuje. Bohatě stačí pouze platební karta, díky které je platba snazší. Slyšeli jste o skryté funkci karty?
Nepříliš známá funkce
Platební karta je užitečná pro svou jednoduchost, rychlost a také pro potencionální řešení nechtěných potíží. Jedná se o funkci chargeback, kdy provozovatel kreditní karty vrací peníze uživateli. Tato funkce je velice hodnotná, když vám zakoupené zboží nedorazí, dorazí poškozené nebo v rámci reklamace. Tato částka je vyplacena také tehdy, pokud vám bankomat nevydá požadovanou hodnotu.
Jak postupovat v případě potíží?
Proces navrácení peněz je individuální. Někdy stačí kontaktovat podporu druhé strany, přes kterou byla provedena transakce. Nejčastěji se jedná o zakoupené zboží přes e-shop a následná reklamace probíhá zasláním reklamovaného zboží hned a po uznání a následném čekání na vrácení peněz podle podmínek daného obchodu. V jiných případech je potřeba řešit tyto problémy s bankou. K tomu potřebujete doklady o zaplacení a důvody, proč chcete vrátit zpátky peníze. I když se jednotlivé principy mohou lišit, je nejlepší příliš nepřemýšlet a rovnou tak zkontaktovat svou banku, která vás nasměruje, jak dále pokračovat.
Důležitá je prevence
Funkce chargeback je velice užitečnou funkcí, nicméně nikoho nebaví řešit reklamace, vyplňování formulářů a dalších činností spojených s reklamacemi. I když je bezkontaktní platba velice pohodlná, raději plaťte až při vyzvednutí, abyste opravdu předešli všelijakým potencionálním problémům, o které opravdu nestojíte.
Zdroj: https://www.forbes.com/advisor/credit-cards/what-is-a-credit-card-chargeback/