Ztráta významného klienta je pro každého freelancera velký problém. Nepropadejte panice, chopte se nové příležitosti

Ztráta významného klienta může být velký problém, když jste na volné noze. Naštěstí existují způsoby, jak si s tím můžete rozumně poradit, a možná ho dokonce získat zpět. Všechno lze zvládnout v klidu a s chladnou hlavou. Jaké kroky podniknout jako první?

Komunikujte a objektivně zhodnoťte, co se stalo

Bez ohledu na to, jak vaše spolupráce skončí, komunikujte s klientem. Poděkujte za pracovní příležitost a slušně požádejte o hodnocení výkonu. Zkuste proměnit svou ztrátu v možnost, jak se něco naučit. Nezapomeňte si na něj uložit kontakt pro případ, že by v budoucnosti potřeboval vaše služby.

Mohlo by vás zajímat:  Ve snaze vyjednat si lepší tarif jsem málem přišel o telefonní číslo. Operátor byl nekompromisní

Opustil vás klient kvůli problému s výkonem? Zhodnoťte problémy, než se pustíte do další práce s jiným klientem. Může vám to hodně pomoci. Možná se zbavíte zlozvyků, které by mohly vadit i budoucím klientům. A zlepšíte své pracovní příležitosti.

Zdroj obrázku: Freepik

Pochopení a kalkulace financí

Snažte se pochopit, že se nemusí jednat o vaši chybu. Někdy se klienti rozloučí s freelancerem, protože nemají dost velký rozpočet nebo již nepotřebují jeho služby. Nikdy neberte skončení projektu osobně, pokud vám klient přímo nenapíše, že nebyl spokojený s vaší prací.

Mohlo by vás zajímat:  „Pouze sto kilometrů v autě a spotřebič stojí polovinu,“ překvapilo Věru při nákupu v obchodu s nábytkem

Potom si spočítejte, kolik jste od tohoto klienta měli a jak velkou díru v rozpočtu budete mít. Jestli šlo o velkého klienta, může se jednat o znatelný pokles měsíčních příjmů. Díky tomu ale získáte přehled o tom, jakou částku musíte pokrýt novým klientem.

Aktualizujte své portfolio a využívejte čas efektivně

Požádejte klienta o povolení přidat práci, kterou jste pro něj udělali, do svého portfolia. Kvalitní portfolio vám pomůže se získáním nového (a možná ještě většího) klienta. Snažte se udržovat svůj LinkedIn nebo jiné platformy aktualizované, jestli právě hledáte nové pracovní příležitosti.

Mohlo by vás zajímat:  Používání Spotify může být ještě lepší. Využijte sdílený účet nebo příjemný ranní budíček

Po ztrátě klienta neztrácejte hlavu. Můžete být smutní, ale nesmí vás to zastavit. Projděte osvědčené webové stránky pro jedince na volné noze. Jistě najdete poptávky, které vám budou vyhovovat. Kontaktujte je a možná se na vás usměje štěstí.

Zdroj: https://www.freelancermap.com/blog/how-to-deal-with-losing-clients/