Změnit jméno na Facebooku je snadné. Volbu je ale lepší si pořádně rozmyslet

Tvrdá rána pro sociální sítě: Apple výrazně omezil shromažďování dat o svých uživatelích

Nyní už nás společnosti a weby nemohou sledovat na našem iPhonu nebo iPadu. Může za to nová aktualizace na iOS 14.5 od Applu.

S novým operačním systémem iOS 14.5 představila firma Apple systém ochrany dat. Ten brání tomu, aby kdokoliv sbíral informace pro reklamní systémy. Což je pořádná rána pro firmy jako například Facebook, Instagram nebo Twitter. V samotném základu tato funkce nedovolí sbírat data nikomu a až po následné aktivaci se mohou weby a společnosti teprve zeptat, zda jim udělíme povolení sledovat nás, na což většina uživatelů stejně odpoví jasné ne. Protože kdo by chtěl být dobrovolně sledován, že ano?

Mohlo by vás zajímat:  Nelegální stahování je stále rozšířené. Důvody jsou různé, často ho provází nepříjemné důsledky

Žádná cílená reklama pro malé firmy

Samotný Facebook na tento problém upozorňoval ještě předtím, než aktualizace vyšla. Tato funkce výrazně omezí hlavně malé lokální firmy, které již nemohou tak dobře a hlavně cíleně ukazovat reklamu vybraným uživatelům. Nicméně Apple bere soukromí svých uživatelů opravdu vážně a tento problém pro něj není dostatečný důvod, aby polevil od svých standardů.

Zdroj obrázku: Freepik

Devadesát pět procent lidí odmítá sledování třetími stranami

Podle měření, které provedla samotná firma Apple, se Facebook bál opravdu oprávněně. Protože v celosvětovém měřítku má povolenou funkci sledování pouhých pět procent všech uživatelů iPhonů nebo iPadů, kteří mají nainstalovaný iOS 14.5 nebo novější. To jednoduchými počty znamená, že celých 95 procent nedovolí žádné třetí straně, aby si o nich sbírala informace a mají tedy funkci vypnutou. Navíc z těch 5 procent, které mají funkci zapnutou, není jasné, kolik z nich dalo souhlas. Ví se jen, že funkci povolili a dali tak možnost třetím stranám se zeptat, zda je mohou sledovat.

Mohlo by vás zajímat:  PlayStation 4 nabízí to nejlepší z herního světa, přesto už se pořizovat spíše nevyplatí

Pokud k takovému přístupu časem dojdou i ostatní operační systémy, tak by se mohlo jednat opravdu o revoluci ve světě reklamy, protože pokud nejsou data uživatelů, nemůže existovat cílená reklama. A tak by mohli tito giganti přijít o opravdu velké částky.

Zdroj: https://techcentral.co.za/iphone-users-reject-facebook-tracking-and-advertisers-are-not-happy/170601/, https://techdator.net/over-96-of-apple-users-have-blocked-facebook-from-tracking-them/