Tesla už je zase v problémech a nenajde se snad měsíc, kdy by se do této americké firmy někdo nepustil. Tentokrát jde o chybné označování dojezdu u automobilů. Baterie totiž vydrží o dost méně, než je uváděno výrobcem.
Antimonopolní regulátor v Jižní Koreji vyšetřuje americkou společnost Tesla kvůli údajnému klamání zákazníků. Měla zveličovat specifikace baterií a poškozovat tak případnou konkurenci a uživatele vozů Tesla. Navíc v této zemi je to v rozporu se zákonem o reklamě a spravedlivém označování věcí. V nejbližších dnech bude svolána schůze, kde se projedná, jak velkou sankci tato automobilová firma dostane.
Menší dojezd v chladných podmínkách
Na svých webových stránkách Tesla uvádí, že Model 3 dokáže ujet 328 mil (528 km) na jedno jediné nabití. Kontrolní úřad ale zjistil, že skutečnost je jiná a navíc, pokud teplota klesne pod nulu, rozsah může být ještě o dost menší. Tím se tedy měla Tesla dopustit klamání spotřebitelů a bylo na tuto firmu podáno trestní oznámení. Analytici, kteří se podíleli na zkoumání tohoto problému, se shodli, že dojezd automobilu není takový, jak prodejce uvádí.
Tesla má nějaký nový problém přibližně každé dva týdny
Za poslední dva měsíce firma Tesla musela již čtyřikrát stáhnout své vozy. Poté, co americké regulátory bezpečnosti zvyšují kontrolu, je tento výrobce automobilů na koberci téměř každé dva týdny. Většinou se sice jedná jen o softwarové chyby, které je automobilka schopna rychle opravit, ve dvou případech musela vozidla poupravit tak, aby splňovala standardy pro bezpečnost vozidel.
Dozor je potřeba, a pokud chceme být na silnicích v bezpečí, pak jsou potřeba i tato rozhodnutí. Jinak Tesla s miliardovými obraty pokutu moc nepocítí a příště si snad dá větší pozor na kvalitu svých vozidel. K poslednímu problému se prozatím nevyjádřila.
Zdroj: https://gadgets.ndtv.com/transportation/news/tesla-model-3-electric-cars-ev-mileage-average-wrong-investigation-south-korea-2769947