Problémy s dojezdem jsou u elektromobilů i aut se spalovacími motory podobné

Někteří tvrdí, že hlavním problémem elektromobilů je jejich dojezdová vzdálenost. To je pravda zejména u levnějších modelů, které mají omezenou dojezdovou rezervu. Nicméně existují také elektromobily s papírovým dojezdem přes 500 kilometrů, což je pro mnoho lidí dostatečný dosah. Navíc se na trhu objevují nové modely, jako například čínský elektromobil NIO ET5, který by měl být schopen podle čínské normy ujet až 1 000 kilometrů. To je dojezd, který dokáže snadno porazit mnoho spalovacích vozidel.

Hodnoty v dokumentaci se liší od reality

Papírové hodnoty elektromobilů mohou vypadat přitažlivě, ale realita je obvykle jiná. Problémy se mohou objevit na dálnici, při nízkých teplotách a při agresivní jízdě. Spotřeba elektrického vozu tak může stoupat a dojezd logicky klesat. Nicméně stejný problém se týká i spalovacích vozidel. I u nich je reálná spotřeba často vyšší, než je uvedeno v dokumentaci vozidla. Je tedy důležité brát v úvahu, že papírové hodnoty elektromobilů se mohou lišit od skutečného dojezdu, a to platí i u klasických vozů.

Mohlo by vás zajímat:  Stočený tachometr odhalí stáří vozu, vzhled interiéru i samotná historie auta
Zdroj obrázku: Freepik

Reálná spotřeba

Papírové hodnoty spotřeby jsou pro mnoho řidičů důležitým faktorem při výběru vozu. U automobilů se spalovacím motorem bývá běžné, že reálná spotřeba je vyšší, než je uvedená v dokumentaci, někdy až o třicet procent. U elektromobilů je tomu podobně. V zimě může spotřeba elektromobilu vzrůst kvůli tepelnému managementu akumulátoru nebo vytápění interiéru, čímž se od reálné spotřeby mohou papírové hodnoty výrazně lišit. Je tedy důležité mít na paměti, že papírové hodnoty nejsou vždy dokonalým odrazem reálného dojezdu a spotřeby vozu.

Mohlo by vás zajímat:  Lepšímu vychlazení auta pomůže nejen zapnutí klimatizace

Dojezd

Dojezd elektromobilů je jedním z největších témat diskuzí, když jde o nákup nového auta. Na papíru mohou elektromobily nabízet značný dojezd, ale ve skutečnosti se může ukázat, že tolik ujetých kilometrů nedosáhnou. Podobně jako u spotřeby i v případě dojezdu je třeba brát v potaz reálné jízdní podmínky. Je tedy důležité brát v potaz, že dojezd elektromobilu se může snížit v zimě, při agresivnější jízdě nebo na dálnici. A podobně jako u spalovacích aut i v případě elektromobilů je třeba být k realitě kritičtější a nebrat papírové hodnoty jako stoprocentní pravdu.

Zdroj: https://www.enginebuildermag.com/2021/10/ice-vs-ev/