Kdo není na Facebooku, jako by nebyl: marketingové strategie umí uživatele nasměrovat tam, kam potřebují

Společnosti a influenceři se snaží na Facebooku obsáhnout velké množství lidí a najít uživatele, kteří budou patřit do jejich cílové skupiny. Využívají k tomu informace, které o sobě sdílíte na sociální síti pomocí lajkování a sdílení obsahu jiných uživatelů. Na Facebooku přitom zkouší i věci, které nejsou proti zásadám platformy, uživatelé by o nich ale měli vědět.

Efektivní nástroj pro komunikaci

Facebook se zapsal v naší mysli jako prostor, kde se setkávají komunity. Díky tomu představuje úžasnou platformu pro společnosti. Založit si profil může každá firma a prezentovat se jako člen komunity. Tímto způsobem může velmi efektivně komunikovat s uživateli a svými budoucími klienty. A velmi nenásilnou formou se jim dostat pod kůži. Není to z jejich strany vůbec špatný nápad, protože lidé nakupují většinou u firem, u kterých mají pocit, že je dobře znají.

Zdroj obrázku: Freepik

Reklama jako součást příspěvků na Facebooku

Obrázky jsou nedílnou součástí Facebooku. Jakmile začnete někoho sledovat, lajkovat nebo sdílet jeho příspěvky, budou se vám na zdi zobrazovat další příspěvky od stejných nebo podobných lidí a společností. Firmy takto mohou zveřejňovat zábavné obrázky, které mají marketingovou hodnotu. Otázkou je, jestli se na to chcete dívat. Na Facebooku i dalších sociálních sítích jsou reklamy na každém kroku. Tímto způsobem se vám ale budou objevovat také na zdi.

Skrytý „call to action“ pro všechny uživatele

Tzv. „call to action“ je jednoduše výzva k akci. Jde o marketingovou strategii, která vás má přimět, abyste udělali určitý úkon. Nezáleží na tom, jestli jde o lajkování, sdílení, nebo vyplnění e-mailu. Většinou můžete číst „získejte více informací“ nebo „napište nám e-mail“. To je způsob firem, jak využít bezplatné reklamy na Facebooku. U obrázků nic takového možná nebude. Samotné obrázky vás mají přimět, abyste je lajkovali nebo sdíleli, takže tam slova nejsou zapotřebí. Co se na Facebooku objevuje vám?

Zdroj: https://www.wordstream.com/blog/ws/2013/04/15/facebook-marketing