Ze statistik vyplývá, že infrastruktura pro elektromobily a plug-in hybridy s dobíjecími bateriemi je v České republice více než dostatečná. Kapacitně by zvládla asi dvojnásobný počet těchto ekologických vozů, a tak si poradí i s těmi, ve kterých k nám stále častěji přijíždějí turisté. Dobíjecí stanice se navíc nekoncentrují jen do Prahy a dalších velkých měst, byť je jich tam pochopitelně nejvíce, objevují se i v okresních městech a někdy také na vesnicích. Přesto mají někteří řidiči problémy s dobíjením. Na vině je však bezohlednost nebo lenost ostatních.
Auta blokující dobíjecí stanice
Dnes už není běžné, že by někdo zaparkoval klasické auto na parkovacím místě určeném pro elektromobily, které je vybavené dobíjecím konektorem. Řidiči už se je naučili bezpečně rozpoznávat. A tak pokud někdo na takovém místě zaparkuje, je to většinou cílené. Často jde o vyjádření odporu k nucenému přechodu na elektrická auta, který nás v nadcházejících letech nemine. Dotyčnému však může hrozit i odtah vozu, záleží na tom, kdo je majitelem dobíjecí stanice a jaký statut stanice má.
Nabitý elektromobil
Mnohem častěji si však majitelé elektromobilů blokují dobíjecí stanice sami navzájem. Doba dobíjení se pochopitelně liší v závislosti na modelu vozu, typu baterie a její kapacitě, jen ve velmi vzácných případech však přesáhne dvě hodiny. Přesto občas vídáme auta se zapojeným dobíjecím konektorem stát na stejném místě třeba půl dne. Důvod je prostý, jejich majitel jednoduše nemá čas nebo chuť auto přeparkovat.
Poplatky za stání ve stanici
A tak se někteří provozovatelé dobíjecích stanic rozhodli učinit velmi nepopulární krok. Zpoplatňují totiž nikoli dobíjení samotné, ale čas, který na stanici strávíte. První hodina nebo dvě bývají většinou zdarma, není to však pravidlem. Tyhle poplatky, vesměs násobně vyšší než běžné poplatky za parkování, spolehlivě fungují. Jen málokdo nechá auto zbytečně zabírat prostor, když za to bude muset platit.
Zdroj: https://etrel.com/portfolio/how-often-are-ev-drivers-faced-with-occupied-charging-space/