Volba správného jízdního režimu zajistí lepší výkon i ideální otáčky

Automobily jsou v dnešní době pomalu nezbytností pro ty, co chtějí mít alespoň svobodu v tom, jak se dostat z bodu A do bodu B, aniž by byli odkázáni na jiný způsob dopravy. Navíc jízda automobilem je komfortnější záležitostí než představa tlačit se s ostatními lidmi v MHD nebo jiném dopravním prostředku. Ten, kdo vlastní automobil s automatickou převodovkou, ví, že má k dispozici volič jízdních režimů. Jedná se tak o větší komfort, než jak tomu je u automobilů s manuální převodovkou, kdy neustále používáme spojku. Mezi základní režimy patří:

  • eco režim,
  • normální režim,
  • sportovní režim.
Mohlo by vás zajímat:  Nabídka současných vozů je široká jen naoko. Automobilový trh ovlivňuje trend monopolizace

Eco režim

Eco režim je jedním z nejméně využívaných režimů. Důvodem je nízké nastavení otáček, takže pedál plynu reaguje pomaleji než normálně, čímž je ovlivněn samotný výkon motoru. Toho si můžeme všimnout u elektromobilů. Spousta lidí tento režim zapíná převážně na dálnicích, kdy jezdí konstantní rychlostí. Otáčky zůstávají stejné, rychlostní stupeň také a rychlost je udržována tempomatem. Při takové jízdě je jedno, jaký režim používáte.

Zdroj obrázku: Freepik

Normální režim

Normální režim je nejběžnějším režimem, který používáme při jízdě automobilem s automatickou převodovkou. Pro běžnou jízdu je tak dostačující, ne ale když jsme plně naložení a potřebujeme dostat z automobilu co nejvyšší výkon. V normálním režimu tak bude automobil reagovat líně, zatímco ve sportovním režimu nám umožní dostatečný výkon a odpich, který je potřeba při předjíždění.

Mohlo by vás zajímat:  Údržba elektromobilů je jiná, pravidelný servis tyto typy vozů ale potřebují také

Sportovní režim

Sportovní režim je skvělou volbou tam, kde si můžeme dovolit živější jízdu. Pro běžné cestování se však příliš nehodí. Obvykle ovlivní jak výkon motoru, tak reakci plynového pedálu i nastavení tvrdosti podvozku. Tento režim je paradoxně výhodné používat v kolonách. Motor sice bude točit do vyšších otáček, ale nebude tak docházet k neustálému přeřazování rychlostních stupňů, nejčastěji jedničky a dvojky.

Zdroj: https://www.evanshalshaw.com/blog/driving-modes-explained-what-are-they/