Nákup nového vozu je pro každého individuální záležitostí. Kromě tradičních požadavků, jako jsou výkon nebo praktičnost a využití vozidla, hraje roli i design karoserie či barevné provedení. Někteří zákazníci se zaměřují také na úspěch vozu na specifickém trhu. I to může ovlivnit výběr. V pozitivním smyslu. Proto automobilky často zajímavě manipulují se svými statistikami prodejů, aby vzbudily dojem, že o jejich auta je ohromný zájem. Realita však může být trochu jiná. Jaké hlavní manipulace jsou standardem?
Dodávky v určitém termínu
Na nové vozy se čeká, to je běžný fakt. Někde to mohou být týdny, jinde měsíce. Některé automobilky mohou dobu dodání dokonce ovlivnit ve svůj prospěch. Vozy primárně dodávají v určitém kvartálu. Zatímco ty předchozí a následující budou na prodeje slabší, ten konkrétně vybraný bude trhat rekordy. A zpráva o nich se využije jako skvělé PR.

Nerozlišování zákazníků
Jsou zákazníci z řad soukromých osob a také zákazníci z řad firem. Obě kategorie by se měly při prodejích aut rozdělovat. Ne každá automobilka to dělá. A tak může kupující mít dojem, že o konkrétní auto je podle prodejnosti ohromný zájem. Realita může být však taková, že daný vůz nakupují hlavně velké firmy do svých flotil, kde za velký nákupní objem získají i zcela jiné ceny, než na které může běžný zákazník dosáhnout.
Není prodej jako prodej
I tudy vede cesta, jak se dá lehce manipulovat s čísly. Řada automobilek ráda přichází s takzvanými počty registrací svých vozů. Jde tedy o počet přihlášených aut v určitém období. To ale neznamená, že by daný vůz vlastnila běžná firma nebo soukromá osoba. Může ho mít registrovaný třeba společnost poskytující operativní leasing, která auto tedy pouze pronajímá. Reálně ho tak ten, co ho registroval, ke svému vlastnímu cestování nepoužívá. Pouze ho půjčuje někomu jinému. I toto může značně zmást zájemce o koupi nových aut.
Zdroj: https://europe.autonews.com/guest-columnist/how-auto-industry-revolutionizing-its-sales-model