Známá kurýrní společnost chce vylepšit svá letadla, použít má systémy  známé z armády

Známá kurýrní společnost chce vylepšit svá letadla, použít má systémy známé z armády

Přepravní společnosti se neustále snaží vylepšit nejen svá vozidla, ale také letadla. Jednou z nich je i FedEx. Firma se rozhodla, že svá letadla vybaví laserovými protiraketovými systémy. Obává se totiž incidentů, které souvisejí se střelami MANPADS. Společnost má obavy z teroristického útoku, kterých bohužel neustále přibývá.

Lehké střely MANPADS jsou určené k boji proti vzdušným cílům

Letadla, která vyzařují infračervené záření, se mohou snadno dostat do hledáčku právě MANPADS lehkých střel, které jsou určené k odstranění takových letadel. Bohužel mezi ně patří i ta pro civilní letectví a společnosti se tak obávají, že se takové zbraně dostanou do špatných rukou a hrozba teroristických útoků tak bude vyšší. Civilní letectvo se tedy aktivně zapojilo do boje proti těmto zbraním.

Mohlo by vás zajímat:  Znáte létající vozy? Německá společnost už má let za sebou

FedEx chce teď na svá přepravní letadla nainstalovat obranné lasery, které by zabránily útoku střel. Bohužel ale všechna rozhodnutí závisí na letecké správě, která musí projednat veškerá pro a proti. Tyto obranné systémy chce společnost především do letadel Airbus A321-200, které zatím firma nepoužívá. To by ale mělo změnit a FedEx je připojí ke svým stávajícím 650 letadlům.

Někteří dopravci už mají obranné systémy na letadlech několik let

Protiraketové systémy jsou k dostání již několik let. Na svých letadlem je mají například Spojené státy americké nebo izraelský dopravce E1 A1, který je tak ochráněn již od roku 2004. Není tak divu, že se podobně chtějí vybavit také jiné společnost a zabránit tak neštěstí. Úkolem těchto systémů sice bylo chránit především cestující, nyní se ale může stát, že budou chránit také náklady, které se budou převážet.

Mohlo by vás zajímat:  K čemu se dá využít pěna, kterou používají žáby ke stavbě svých hnízd?

V posledních letech jste mohli sledovat několik neštěstí, kdy se letadla sestřelila. V roce 2014 zemřelo téměř 300 pasažérů po zásahu letadla Malaysia Airlines, před dvěma lety zemřelo 176 lidí při letu 752 Ukraine International Airlines. Stane se ale také, že posádka dokáže po sestřelení přistát, jako se stalo v roce 2003 po útoku na Airbus A300 společnosti DHL.

Zdroj: https://www.forbes.com/sites/michaelgoldstein/2022/01/18/fedex-plans-to-protect-its-pilots-and-planes-with-anti-missile-lasers/