Značky telefonů s OS Android vytvářejí vlastní ekosystémy

Mobilních telefonů s OS Android je spousta. iPhone oproti nim exceluje svým vlastním ekosystémem. V poslední době se snaží jednotliví výrobci s OS Android napodobit iPhone a stále více vyrábí další příslušenství kromě chytrého telefonu. Většina z nich už je schopna nabídnout sluchátka, notebook, chytré hodinky nebo tablet se stejným designem, kvalitou, provedením, zkrátka vším, co se bude podobat vašemu chytrému telefonu jejich značky. Proč se o to jednotliví výrobci pokouší?

Vidina integrace napříč zařízeními

Ekosystém společnosti Apple je atraktivní především proto, že zaručuje bezproblémovou integraci mezi zařízeními a službami. Skvělým příkladem je jednoduchérychlé sdílení napříč gadgety Apple. Pomocí jednotlivých zařízení můžete operovat s dalšími zařízeními této značky. Například prostřednictvím Apple Watch můžete odemykat svůj MacBook, kopírovat obsahvkládat jej na jiné, kde jste skončili.

Mohlo by vás zajímat:  Kambodža zavádí úplnou kontrolu internetu. Tvrdá cenzura ještě víc okleští občanské svobody
Zdroj obrázku: Freepik

Budování loajality zákazníků

Tím, že přesvědčíte zákazníky, aby si kupovali další produkty, se zvyšuje pravděpodobnost, že zůstanou věrní dané značce. Jenom si představte, když vlastníte téměř vše od jednoho produktu. Kdybyste eventuálně přešli ke konkurenci, co uděláte s ostatním příslušenstvím? Ne vše bude fungovat stoprocentně, jako když tato příslušenství použijete k chytrému telefonu stejné značky. Neznamená to, že by tato příslušenství nefungovala s ostatními značkami, ale jejich potenciál nebude využitý na maximum.

Mohlo by vás zajímat:  Prodlužte baterii v telefonu život. Při nabíjení hrají roli procenta i okolní teplota

Vidina většího výdělku

Hlavním motivem a souhrnem všech důvodů je větší výdělek. Čím více toho nabídnete a prodáte, tím více si udržíte a nalákáte další zákazníky, z čehož pramení větší peníze.

Ekosystém slouží tedy k tomu, aby poskytl zákazníkům to nejlepší, co může, a zároveň zaručil sám, že nikam neodejdete a zůstanete věrní dané značce. Nejlepším příkladem ekosystému je tedy Apple, ale jak jde poznat z tohoto článku, ostatní značky nejsou pozadu a už se snaží Apple dohánět se svou nabídkou.

Zdroj: https://www.makeuseof.com/why-android-manufacturers-are-building-an-ecosystem/