Na první pohled by se mohlo zdát, že zkušenému řidiči je jedno, jaké auto řídí. Tedy pokud bude v provozuschopném stavu. Ale ukazuje se, že přechod z auta s klasickým spalovacím motorem na elektromobil je komplikovanější, než si lidé myslí. Nejen proto, že elektromobily mají zpravidla automatickou převodovku, ty se stále častěji objevují i v klasických vozech. Na co by si tedy měli dávat lidé pozor, pokud přecházejí z auta se spalovacím motorem na elektromobil?
Akceleruje ihned
Zatímco akcelerace v autě se spalovacím motorem přichází chvíli po stlačení pedálu plynu, elektromobily se chovají, jako kdybyste hráli jednoduchou počítačovou hru. Stlačíte pedál plynu a jedete. A když na něj dupnete, elektromobil sebou přímo trhne dopředu. Zejména lidé, kteří jsou zvyklí na řízení starších nebo méně výkonných aut s pomalou akcelerací, jsou touhle vlastností elektromobilů hodně překvapeni. Naopak ti, kteří řídili sportovní auta s rychlým odpichem, si pochopitelně zvykají snáze.

Brzděním se dobíjí
Na tohle specifikum mohou být pro změnu zvyklí majitelé hybridů. Elektromobily využívají energii, která vzniká brzděním, k dobíjení své baterie. Mírnější stlačení brzdového pedálu většinou spouští pouze rekuperaci, takže auto ztrácí rychlost pomaleji, než jsme zvyklí z jiných aut. Teprve silné stlačení brzdy zapojí také brzdné destičky, a tak auto začne opravdu znatelně zpomalovat. Dá se tedy říct, že zatímco plynový pedál je citlivější, ten brzdový je naopak méně citlivý.
Bez nohy na plynu
Elektromobily se také chovají jinak než auta se spalovacími motory, když sundáte nohu z plynu. V takovém případě ovšem záleží, jak mají nastavenou rekuperaci. Buďto se auto po sundání nohy z plynu začne dobíjet, a tedy zpomalovat, nebo samo udržuje danou rychlost. Většina řidičů preferuje druhou variantu, výrobci však často primárně nastavují tu první. Doporučujeme vyzkoušet, která vám vyhovuje více, a tu pak využívat.
Zdroj: https://www.caranddriver.com/research/a32781943/electric-cars-vs-gas-cars/