Pojištění mobilního telefonu se může na první pohled zdát jako zbytečná položka v rodinném nebo osobním rozpočtu. Některé smartphony mají ovšem tak vysokou pořizovací cenu, že se vám jejich pojištění skutečně může vyplatit. Krádež, ztráta nebo rozbití vás může přijít na hodně peněz. Podívejme se, jestli toto zvláštní pojištění potřebujete a pro koho je nejlepší.
Je pojištění telefonu nutné?
To, jestli toto pojištění potřebujete, závisí hlavně na tom, kolik jste za své zařízení zaplatili. Zeptejte se sami sebe, jestli by vás jeho oprava nebo koupě nového kusu stály příliš mnoho a nemohli byste si to jen tak dovolit. Jestli je odpověď ano, měli byste pojištění skutečně zvážit. Pokud se vám často stává, že svůj telefon rozbijete nebo ztratíte, měli byste také do pojištění investovat.
Co pojištění telefonu pokryje?
To závisí na konkrétní nabídce. Dobrá pojistka pokryje náklady na opravu nebo výměnu telefonu v případě poškození, ztráty nebo krádeže. Některá pojištění vám dokonce mohou proplatit také poplatky za hovory nebo data, která jste měli v telefonu ve chvíli ztráty nebo krádeže mobilního telefonu. Krádež nebo ztrátu musíte nahlásit do 24 hodin na policii a mobilní síti, abyste měli na služby v rámci pojištění nárok.
Kdy si pojištění zařídit?
Většina společností vás nechá používat telefon i šest měsíců od nákupu, abyste splnili podmínky pro uzavření pojistky. Jestli si necháte pojistit telefon u svého poskytovatele mobilní sítě, budete mít na vyřízení tohoto požadavku maximálně 28 dnů od nákupu zařízení. Každá společnost to má jinak, a proto byste tuto záležitost měli začít řešit ihned po nákupu. To pro vás bude nejlepší.
Pamatujte také na to, že pro majitele telefonů z druhé ruky nebude jednoduché si pojištění sjednat. Mnohem lepší volbou bude, když si necháte pojistit telefon zcela nový, u kterého se vám pojištění doopravdy vyplatí a nebudete s tím mít žádné problémy.
Zdroj: https://www.goodhousekeeping.com/uk/consumer-advice/money/a26252636/is-phone-insurance-necessary/