Po těchto výmluvách operátor z telemarketingu radši hned zavěsí. Používám je pravidelně, říká čtenář Honza

Stále mi volají, stále obtěžují, něco vnucují a přemlouvají. Řeč je o lidech z telemarketingu, z prodeje po telefonu. Mezi lidmi se pro takové lidi vžil název „šmejdi“. Ti už dávno nejsou jenom prodejci hrnců, dnes už mohou obtěžovat i po telefonu. Mně se to stává často. Těmito výmluvami je vždy rychle odzbrojím.

Neříkám nic

Nejlepší taktika je neříkat vůbec nic. Když se mi představí a já zjistím, že mi chtějí něco nabízet, položím telefon na stůl. Hovor nechám běžet, ale telefon leží na stole. Když jim nikdo neodpovídá, nakonec to vzdají a zavěsí. Můj rekord jsou asi tři minuty, běžně ale druhá strana zavěsí už za několik desítek vteřin.

Mohlo by vás zajímat:  Chytré telefony a počítače nejsou pro některé skupiny lidí vhodné

Nemám občanku

Není to sice etická výmluva, ale funguje. Kdykoliv mi začnou něco nabízet, hned řeknu, že nejsem svéprávný, že nemám občanský průkaz a nic rozhodovat nebudu. Z toho je druhá strana obvykle natolik vyvedená z míry, že nemá co říct a hovor raději zavěsí. A já mám klid.

Zdroj obrázku: Freepik

Koho voláte?

Jedním z velmi dobrých způsobů je také protiotázka – koho voláte? Pokud nevědí, odvětím že tento hovor bude jistě omyl a bylo by zbytečné v něm pokračovat. Pokud telefonující sám neukončí hovor, následuje odložení telefonu na stůl, dokud to sám nepoloží. To se poté stane velmi brzy

Mohlo by vás zajímat:  Mikroreaktory umožní využít jadernou energii kompaktním způsobem. Revoluční technologie slibuje nízké emise a bezpečnost

Nesmím se s vámi bavit

Pamatujete, jak vám maminka říkala, že se nemáte bavit s nikým cizím? Tak si na to vzpomeňte. A klidně to řekněte operátorovi. Že máte zakázáno se s cizími lidmi bavit. Tahle reakce ho zcela vyvede z míry. Poté můžete telefon odložit na stůl nebo hovor klidně ukončit. Znovu už vám patrně nezavolají.

Moment, předám

Ať chtějí cokoliv, řekněte jenom, že předáváte telefon kompetentní osobě. A je jedno, zda volají přímo vám, nebo do firmy. Po této vaší větě telefon buď položte na stůl a počkejte, až to vzdají sami. Nebo hovor ukončete. Když zavolají znovu, vymluvte se, že se přepojení nepovedlo. A ukončete to znovu.

Mohlo by vás zajímat:  Pět důvodů, proč je sdílení fotek s dětmi rizikem

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek Jana H.