Šéf a expert oddělení společnosti Safetica, Zbyněk Sopuch, vydal minulý rok varování před používáním služeb WhatsApp a Messenger. Nejde o konkrétní chybu, ale spíše o vytíženost a možnost úniku dat či odcizení některých informací.
Rozdíl mezi aplikacemi
Obě dvě chatovací aplikace patří k nejpopulárnějším, jaké můžete mít. Minulý rok či předtím, zkrátka v období pandemie, byly tyto aplikace velice hojně využívány. Vlastně se jednalo o jeden z mála možných způsobů, jak zůstat v kontaktu s lidmi a světem vůbec. Rozdíl mezi WhatsAppem a Messengerem je v tom, že pro využití služeb Messengeru je zapotřebí mít založený profil na Facebooku. Oproti Messengeru oplývá WhatsApp šifrováním end-to-end, takže by měl být teoreticky bezpečnější.
Právě kvůli velkému využívání obou platforem vyšly na povrch bezpečnostní slabiny. Jako potencionální náhrada za tyto aplikace se doporučuje komunikační aplikace Signal či Telegram. Podle Sopucha mají nedostatky i aplikace Microsoft Teams nebo Zoom.
Dlouhá prodleva v řešení problémů
Problém podle Sopucha může nastat ve větším měřítku v každé firmě. Společnosti totiž rády využívají služby komunikačních aplikací, které jsou jednoduché, známé a hlavně zdarma. Mimoto nabízí skupinový chat i videohovory, takže můžete vyřešit i důležité pracovní hovory.
Nevýhodou těchto rozšířených aplikací je hlavně reakční doba vývojářů na vzniklý problém. Obvykle trvá příliš dlouho, než se najde řešení pro sjednání nápravy. A mezitím se může klidně stát, že se objeví další problém.
Oddělujte osobní život od pracovního
Podle všeobecných rad je důležité nemíchat osobní konverzaci s firemní. Bohužel se tohle právě velmi často děje a následný únik dat či zpráv je o to citelnější. Jednoduchou radou tedy je rozdělit si čistě telefonní čísla, kdy jedno bude pro soukromé účely a druhé pro pracovní záležitosti. Můžete také vyzkoušet alternativní aplikace, jejichž jména padla na začátku článku.
Zdroj: https://alta-ict.nl/blog/using-whatsapp-and-messenger-for-business-communication-is-a-big-risk/?lang=en