Koupil jsem telefon snů za směšnou cenu, včetně faktury. Ta se při reklamaci ukázala jako falešný cár papíru

Bylo to jako blesk z čistého nebe. Jako technologický nadšenec jsem vždy toužil po nejnovějším a nejlepším, co svět mobilních telefonů může nabídnout. Ale jak to tak bývá, špičkové modely přicházejí s cenovkami, které dokážou vyrazit dech. A upřímně, mé finance jako 25letého mladíka, který se snaží najít své místo ve světě, byly trochu… no, řekněme, omezené.

Nebyl jsem však ochoten se smířit s druhou volbou. Sledoval jsem internetové obchody, ale ceny tam byly astronomické. A tak jsem se obrátil k online bazarům, kde lidé prodávají všechno možné, často za mnohem přívětivější ceny. Po několika dnech hledání jsem našel inzerát, který se zdál být jako splněný sen. Nový, špičkový smartphone, podstatně levnější než v obchodech. Prodejce tvrdil, že je to zboží ze zrušené zakázky, dokonce k němu přidal i fakturu. Bylo to perfektní. Příliš perfektní.

Mohlo by vás zajímat:  Technologie dokážou zcela rozhodit naše vnitřní hodiny. Problémy se spánkem samy od sebe nezmizí

Komunikace s prodejcem byla hladká a přívětivá. Byl jsem tak nadšený, že jsem přehlédl první varovné signály – mírné nejasnosti v jeho příběhu, nedostatek podrobností o původu telefonu. Ale byl nový, v krabici, s fóliemi, s fakturou… Co by se mohlo pokazit, že?

První měsíc byl telefon mým snem. Dělal všechno, co jsem od něj očekával, a ještě více. Ale pak se objevily problémy. Malé závady, zamrzání, a nakonec úplné selhání. „Dobře,“ pomyslel jsem si, „na tohle mám záruku.“ Vydal jsem se tedy do obchodu uvedeného na faktuře, plný důvěry, že mi bude telefon buď opraven, nebo vyměněn.

Mohlo by vás zajímat:  Krkavcovití ptáci se svou inteligencí vyrovnají lidoopům. Za vše vděčí dlouhému dětství

To, co následovalo, byla moje nejhorší noční můra. Nejenže mi bylo sděleno, že faktura je falešná – byl jsem také obviněn z pokusu o podvod a vyhozen z obchodu s nefunkčním telefonem v ruce a s pocitem naprostého zdrcení v srdci. Kontaktoval jsem prodejce, ale jeho číslo již neexistovalo, inzerát byl smazán, a já jsem byl opuštěn s pocitem hlubokého zklamání a telefonem, který byl v podstatě bezcenným kusem technologie.

Naivita mě stála 15 000 Kč a důvěru v lidi. Bylo to drahé ponaučení o významu opatrnosti a due diligence, zejména ve světě online nakupování. Zbývalo mi jen platit za opravu z vlastní kapsy a přemýšlet o tom, jak jsem se nechal tak snadno oklamat. Tato zkušenost mi připomněla, že když něco zní příliš dobře, aby to byla pravda, pravděpodobně to tak je. Ale ať už je bolest tohoto zjištění jakkoli ostrá, stala se pro mě cennou lekcí do budoucna.

Zdroj: Autorský text, emailový příspěvek