„Koupil jsem auto v základní výbavě jen proto, abych se vyhnul elektronické ruční brzdě.“ Je to krok špatným směrem

V dnešní době mnoho lidí tvrdí, že auta už nejsou to, čím bývala. Dříve je bylo možné považovat za jednoduchý mechanický stroj, který byl pochopitelný a opravitelný. Avšak s příchodem nových technologií se mnohé změnilo. Například ruční brzda, která byla kdysi hmatatelným a spolehlivým nástrojem, se proměnila v elektronický systém. A ačkoliv mnozí z nás stále tuto změnu nechápou, musíme se ptát: Je opravdu elektronická ruční brzda lepší? Podívejme se na některé její nevýhody.

Já sám měl v tomhle směru jasno. Nevýhody jasně převážily, což se dotklo také koupě mého nového vozu. Chtěl jsem ho v trochu lepší výbavě, s automatickou převodovkou a pokročilejšími systémy. Nakonec jsem ale musel udělat kompromis a sáhnout po úplně základní, nejobyčejnější verzi. Proč? Jenom ta byla v konfiguraci s klasickou ruční brzdou. Na tu nedám dopustit, tu elektronickou považuji za naprostý nesmysl. Proč?

Mohlo by vás zajímat:  Kamera v autě má několik nesporných výhod

Vysoké náklady

Začneme silným argumentem: elektronická ruční brzda je finančně náročná. Ať už při pořízení nového vozu, nebo při její údržbě, vás bude stát více. Moderní technologie vyžaduje odbornou péči a diagnostiku, což zvyšuje náklady na servis. A pokud nastanou problémy, jejich řešení může být značně nákladné.

Omezená zábava a kontrola

Kdo z nás nezažil radost z ovládání tradiční ruční brzdy, ať už při kontrolovaném smyku na kluzkém povrchu, nebo jen pro zábavu, když poprvé napadl sníh? S elektronickou brzdou je tato zábava omezená. Nejenže nemáte tu samou kontrolu nad vozem, ale i v nouzových situacích se může stát, že vám nebude tak nápomocná.

Mohlo by vás zajímat:  „Modré značky nic nepřikazují, šlápni na plyn a jeď klidně rychleji,“ říkám začátečníkům za volantem
Zdroj obrázku: Freepik

Těžká diagnostika

Jedna z hlavních výhod mechanické ruční brzdy byla její jednoduchost. Když se něco pokazilo, bylo to rychle vidět a šlo to snadno opravit. U elektronického systému může být problém skrytý až do chvíle, kdy dojde k nečekané situaci. Kromě toho, klasickou mechanickou „ručku“ si mnoho lidí zvládlo opravit svépomocí, doma v garáži. S tou elektronickou mají smůlu.

Kouknu a vidím

Je ruční brzda zatažená, nebo nikoliv? U klasicky, poctivé mechanické, stačil jediný pohled a bylo vidět, zda je zatažená, nebo ne. U stále menších tlačítek se stále decentnějším podsvícením člověk často neví, zda „ji zatáhl“, nebo nikoliv. Obvykle to pozná až při rozjezdu.

Mohlo by vás zajímat:  Nejnovější funkce Google Map potěší všechny majitele elektromobilu. Jednoduše ukáže nejrychlejší trasu k nabíjecí stanici

Ačkoliv technologie postoupila kupředu a přinesla mnoho výhod, je důležité pečlivě zvažovat, zda všechny „vylepšení“ skutečně přinášejí to, co očekáváme. Elektronická ruční brzda může být modernější, ale je opravdu lepší?

Zdroj: Autorský text, https://sdtbrakes.com/en/blog/noticias/electric-parking-brake-advantages-and-disadvantages