Pokud pracujete z domova, tak jste již pravděpodobně přišli na to, jaké výhody a nevýhody tento způsob práce obnáší. Podle nás ale výhody převažují, když si v tom uděláme systém a řád, tak můžeme dosáhnout větší produktivity a volnosti zároveň. Podívejme se na pár tipů, jak toho docílit.
Začněte ranní agendou
Díky práci z domova nemusíte nikam dojíždět a máte tak větší flexibilitu. Můžete si prakticky zorganizovat čas podle toho, jak potřebujete. Při snídani si zkontrolujte maily, úkoly, které vás ten den čekají, a další pracovní věci. Pak, než začnete pracovat, si udělejte ještě krátkou procházku, uvidíte, že vám to pomůže.
Dělejte si přestávky
Pro dobré soustředění a produktivitu je třeba, abychom si dělali častější přestávky. Lidé nejsou roboti a neodkážou pracovat několik hodin v kuse. A pokud ano, pak ta práce také tak vypadá. Soustředění nás opouští a pracujeme spíše ze setrvačnosti. Proto si dělejte krátké přestávky klidně každou hodinu. Minimálně na protáhnutí.
Více spěte
S tím, že nemusíte nikam jezdit, je spojena další příjemná věc. Máte možnost si trochu více přispat. Takže byste této možnosti rozhodně měli využít. Kdo dobře spí, má pak lepší výkony. Jen si to spočítejte. I kdybyste cestou ušetřili 20 minut denně, když si to promítnete do celého týdne, tak si můžete přispat o dvě hodiny déle.
Zkuste si dělat seznam úkolů jinak
Pokud si píšete seznam denních úkolů, zkuste udělat změnu. Několik lidí, kteří se věnují této problematice, říká, že je lepší si vytvořit namísto denního seznamu jeden pro celý týden. Nebudete tak moc omezováni a můžete si lépe úkoly a schůzky přehazovat v průběhu celého týdne.
Změňte si pracovní dobu
Pokud patříte mezi ty šťastné, kteří si mohou nastavit vlastní hodiny, kdy budou pracovat, pak vyzkoušejte změnu o jednu nebo dvě hodiny oběma směry. Může se stát, že vám bude vyhovovat jiný čas, než máte nastaven teď.
Zdroj: https://hbr.org/2014/10/5-ways-to-work-from-home-more-effectively