Čtyři tipy, jak se lépe připravit na schůzi. Z dobrého jednání můžou vytěžit všichni

Připravte se na své nadcházející schůzky a učiňte je produktivnější jak pro vás, tak pro ostatní zúčastněné. Podívejme se dnes, jak toho docílit.

Připravme se na správný druh schůzky

  1. Informační schůze – Tímto druhem schůze rozumíme takový, ve kterém jde o co nejpřesnější šíření informací. Nejčastěji probíhá tak, že jedna strana sdělí potřebné informace a zbytek účastníků má za úkol je zpracovat.
  2. Diskuzní schůze – Diskuzní setkání, kde probíhá výměna informací od více lidí. Také se může jednat o schůzky, kde se řeší nějaký problém za účasti všech.
  3. Přihlašovací schůze – Jedná se o schůzku, která je pravidelně plánovaná. Obvykle se jedná o konkrétní projekt. Spíše jde o kratší schůze, kde se všichni dozví, jak daný projekt probíhá a co je potřeba udělat.
  4. Pracovní setkání – Pracovní schůze je zpravidla ta, kde se sejdou vedoucí projektů a definují jejich harmonogram. Projednává se postup, rozvrh a klíčová data.
Zdroj obrázku: Freepik

Jak na schůzkách zvýšit produktivitu?

  1. Uložte si schůzi do kalendáře předem – Vždy si schůzi včas poznačte do kalendáře, pomůže vám to s dostatečnou přípravou a nebudete už vícekrát zaskočeni.
  2. Použijte jasný předmět zprávy – Pokud schůzi plánujete, je více než vhodné do předmětu vložit slova, kterými jasně naznačíte jak téma schůze, tak i její účel. Díky jasnému předmětu každý pochopí, proč je na schůzi pozván a co se od něj očekává.
  3. Mějte definovaného vedoucího schůze – Na každé schůzi by měl být jasně označen vedoucí nebo spoluvedoucí. Pokud by se schůze konala bez vedení, pak se můžete připravit spíše na chaos než vyřešení jakéhokoliv problému.
  4. Připravte si prezentaci, pokud je potřeba – Vhodně vytvořená prezentace, která zaujme a vysvětlí vašemu okolí, o co jde, je vždy vítaná volba. Jednak si ji můžete v klidu připravit doma a pak na schůzi nemusíte mít nervy s tím, co budete říkat.
Zdroj: https://garfinkleexecutivecoaching.com/articles/conduct-productive-meetings/7-ways-to-make-your-meetings-more-productive